Klacht Centraal Bureau Rijvaardigheid: Het CBR beslist nu dus dat ik niet meer op vakantie kan.

R.F. vd Hoeven

Op 22-04-2020 hoop ik 75 jaar oud te worden. Mijn huidige rijbewijs verloopt op bovengenoemde datum.
Omdat ik gehoord had dat er wachttijden zijn bij het CBR ben ik al op 27-06-2019 begonnen met mijn aanvraag en heb ik via de computer alles ingevuld en betaald. Op 05-07-2019 ben ik bij een keuringsarts geweest en na 5 minuten was die arts klaar en zei dat er geen bijzonderheden waren, wel mocht ik weer 40 euro afrekenen.
Daarna werd het stil. Pas op 23-11-2019 kreeg ik een brief van het CBR met de mededeling dat ik na het verlopen van mijn rijbewijs in Nederland mag blijven rijden. Dat in mooi, maar dat helpt mij maar gedeeltelijk.
Wij zijn met pensioen en gaan al 10 jaar vanaf begin maart naar ons vakantiehuis in Zuid-Frankrijk. Na 22-04-2020 mag ik daar niet meer rijden.
Dus ben ik gaan bellen naar het CBR. Volgens een dame van het CBR die ik aan de telefoon kreeg, ben ik via de brief van 23-11-2019 "administratief afgehandeld" en kan het nog wel een jaar duren voordat ik een verlenging van mijn rijbewijs krijg.
Dit is toch een schandalige situatie !!!
Je dient alles ruim op tijd in en je betaald maar je krijgt geen verlenging van je rijbewijs.
Kan iemand mij vertellen wat de oplossing is ???

Ik zou graag zo spoedig mogelijk, doch VOOR 01-03-2020 een brief krijgen van het CBR waarmee ik op het gemeentehuis een verlenging van mijn rijbewijs kan halen.

Wij vinden dat Centraal Bureau Rijvaardigheid hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Centraal Bureau Rijvaardigheid?