Klacht Centraal Bureau Rijvaardigheid: Het CBR doet te lang over het verwerken van mijn gezondheidsverklaring

NietBlij

Ik heb op 10-06 een gezondheidsverklaring ingediend bij het CBR om rijexamen te kunnen gaan doen. Ik ben dus een nieuwe bestuurder en heb op dit moment rijles. Het CBR heeft mij na de ontvangstbevestiging tien weken laten wachten zonder tegenbericht voordat ik door werd verwezen naar een keurend arts omdat ik medicatie gebruik. Uiteindelijk ben ik doorverwezen omdat ik er zelf achteraan ben gaan bellen. Ik heb toen een afspraak gemaakt voor de keuring en gelijk het rapport opgestuurd naar het CBR. Het duurde twee weken voordat ze de ontvangst van dit rapport verwerkten. Vier weken later heb ik weer gebeld om te vragen of er al wat bekend was, toen werd mij medegedeeld dat ik tot 9 weken moet wachten. Toen ik benoemde dat ik de aanvraag al vier maanden geleden in had gediend, werd mij medegedeeld dat deze aanvragen gemiddeld een half jaar duren en dat ik gewoon zal moeten wachten. Het CBR heeft geen begrip voor mijn klacht en neemt zelfs klachten over de procedure voor gezondheidsverklaringen niet meer aan.

Het medicijn is Sertraline en ik gebruik het al jaren (bijna 5) in dezelfde dosering. Het medicijn gebruik ik voor een dysthyme stoornis. In mijn geval is het zo dat dit een familiaire disbalans van bepaalde stofjes in het hoofd is. Depressie op biologische basis dus, hoewel ik al lang niet meer depressief ben dankzij de medicijnen. Ik heb er inmiddels al 40 rijlessen opzitten met een instructeur die helemaal op de hoogte is. Dus als ik werkelijk ongeschikt zou zijn, had ik het allang gehoord. Mijn instructeur is een echte topper, hij is eerlijk en zegt waar het op staat. Dus toen ik vertelde over mijn diagnose en medicijngebruik hebben we het ook gehad over mijn rijgeschiktheid en welke kwetsbaarheden ik voor mezelf extra in het oog moet houden. Hij waarschuwde toen ook al dat het CBR zijn zaakjes niet op orde heeft en dat ik snel de aanvraag in moest dienen omdat het wel eens langer zou kunnen duren. De beste man is zelf natuurlijk geen medewerker van het CBR maar hij heeft als instructeur vaak contact met ze voor rijexamens. Ik kan mijn rijexamen voorlopig nog niet doen, want daar is eerst de gezondheidsverklaring voor nodig. Zelfs de huisarts verzuchtte zich en gaf me het advies om er achteraan te blijven zitten, want ook zij is bekend met de lange wachttijden van het CBR en de slechte communicatie. En dit terwijl zij in haar werk eigenlijk alleen voor de medische keuringen contact heeft met het CBR

Ik wil dat het rapport van de medische keuring zo snel mogelijk verwerkt wordt zodat ik weet of ik een rijtest moet doen of niet. Ik heb deze informatie nodig om verder te kunnen plannen met mijn rijlessen en de kosten die dat met zich meebrengt. Ik wil rijexamen doen, hoe langer het CBR mij laat wachten, hoe meer lessen ik moet nemen, en de kosten lopen op.

Wij vinden dat Centraal Bureau Rijvaardigheid hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?