Klacht Centraal Bureau Rijvaardigheid: Onredelijke examen

Kleinelaptop#749

De vragen bij het examen zijn zwaar misleidend en het examen heeft niks meer alleen te maken met regelwetgeving en borden zoals bij RV1 en RV2 vrachtauto bus. Het lijkt wel een Nederlandse Taal en Begrijpendlezen Examen. Het is een schande dat je als persoon gestrikt word met woorden en de daad werkelijk vraag of antwoord met een verkeerd geplaatst woordje je afwijkt van de oorsprong van de vraag of antwoord. Grootste gedeelte van de Nederlandse burgers beheersen deze taal helemaal niet en zo word de burger beroofd van zijn geld en geduld.

Graag eens een aanpassing aan jullie vragen en meer gericht op het vak en niet deze bemoeilijken om strik vragen te verwenden die om de tuin leidend zijn gemaakt met woorden en met schrift. Het gaat om je moet de wet en regels kennen. En niet of je begrijpend lezen kan. Dit staat los van rijden of weten wat mag of niet mag en of betekend.

Centraal Bureau Rijvaardigheid
    Geachte heer/mevrouw Strouken,

Uw opmerking is doorgezet, we zijn in afwachting van een reactie van de betreffende afdeling.

Jenniek van Benthem
    CBR Klantenservice
    Centraal Bureau Rijvaardigheid
    Geachte heer/mevrouw Strouken,

Voor de afhandeling van uw verzoek hebben wij meer informatie nodig.
    Ik verzoek u om het contactformulier op onze website in te vullen: https://tinyurl.com/ybxbq3mn
    U krijgt na versturen, een contactnummer. Als u deze aan mij doorgeeft, neem ik uw mail in behandeling en help ik u via die weg graag verder.

Elroy Algoe
    CBR Klantenservice

Ook een klacht indienen over Centraal Bureau Rijvaardigheid?