Klacht Centraal Bureau Rijvaardigheid: Stugge CBR weigert medewerking van correctie gezondsheidsverklaring

Johan

(Per ongeluk) foutief ingevulde Gezondsheidsverklaring blijkt achteraf niet meer gewijzigd te kunnen worden met alle gevolgen van dien...

De heer Bram de Jong van het CBR doet er al het mogelijke aan om enige klantvriendelijk uit de weg te gaan en weigert correctie van het dossier op basis van wat wettelijk vastgesteld staat.

1. Gezondsheidsverklaring dient gecorrigeerd te worden op basis van foutief ingevulde informatie.

2. CBR dient achterstand examens nu eindelijk eens weg te werken. De randstad heeft 4 maanden vertraging op de normale examens! Pas weer examen doen eind November.

3. CBR dient de login procedure van hun website te herzien. Een uur moeten wachten om vervolgens 2 minuten de tijd te krijgen om in te loggen. Vooraf is niet duidelijk hoe lang je moet wachten dus moet je een uur naar je scherm kijken...

Na middernacht is de website offline en dien je tot de volgende morgen te wachten om bij je dossier te kunnen (jongens de jaren 90 zijn voorbij!).

Beste meneer Oosterhuis,

We willen je vragen onze contactformulier in te vullen: www.cbr.nl/contact. Dit is, omdat we geen inhoudelijke medische informatie op deze website kunnen delen. Zodra we uw bericht binnen krijgen nemen we uw mail in behandeling.
    Dat kan ik begrijpen!

Daarom zal ik het maar delen:

Ik ben op me twaalfde gediagnosticeerd voor een lichte vorm van PDD-NOS. Heb hiervoor nooit medicijnen gehad en ben daarna nooit meer onder toezicht/behandeling geweest van een arts. Daarnaast heeft het sindsdien geen invloed meer gehad op mijn leven, je zou kunnen zeggen ik ben er overheen gegroeid.

Achteraf de vraag teruglezend in de gezondheidsverklaring had ik dus: "Nee" moeten invullen op de vraag of ik wil of geen ASS heb. Vervelend echter dat er totaal geen medewerking wordt verleend om dit te corrigeren en dat ik mij dus nu onnodig in het wiel der vertraging en onnodige kosten bevindt.

Zullen we dit nu eindelijk eens oplossen? Immers is het mijn verantwoordelijkheid voor een correct ingevuld gezondheidsverklaring (niet van het CBR) en is die zoals ingevuld nu niet correct.

Overigens hebben jullie in het afgeschermde deel op klachtenkompas alle benodigde gegevens van mij om deze klacht af te handelen. Het invullen van een contact formulier is dan ook niet nodig.

Ik zou zeggen: laat eens zien dat CBR ook klantvriendelijk ingesteld kan zijn en los de klacht in het openbaar op via klachtenkompas.
    Geachte heer Oosterhuis,

Ook op het afgeschermde gedeelte op klachtenkompas mogen wij geen persoonlijke gegevens van u noteren. Deze zijn immers ook zichtbaar voor derden, namelijk de mensen van Klachtenkompas. Ik wil u dan ook nogmaals vragen om het contactformulier in te vullen en het contactnummer door te geven.

CBR Klantenservice
    Lastig hè goed lezen?

De gegevens die jullie van mij nodig zijn: naam/email/telefoonnummer/adres en volgens mij zelfs een referentienummer van de doorverwijzing. Deze zijn allemaal voor jullie onzichtbaar op het afgeschermde deel van klachtenkompas.

Gewoon even je best doen, zo lastig is het toch niet? Of is dit de manier waarop CBR publiekelijk te kijk wil staan? Het afwimpelen van klanten? Want voor alle duidelijkheid (voor mensen die deze klacht lezen) op het contact formulier waar CBR naar doorverwijst wordt je afgewimpeld op een nare on-klantvriendelijke manier en wordt je alles behalve geholpen.

Kortom: 1. Dossier er even bij pakket op basis van de ingevulde gegevens. 2. Dossier gelieve aanpassen op mijn verzoek zodat deze correct naar waarheid is ingevuld.

Dan kan zowel het CBR weer bezig andere klanten helpen en kan ik eindelijk begingen met het aanvragen van me rijbewijs (waar ook 2 tot 4 maanden bij het CBR vertraging op zit op dit moment).
    Geachte heer Oosterhuis,

Zoals al eerder aangegeven kunnen en mogen wij u niet op deze manier verder helpen. Ik wil u nogmaals vragen om ons contactformulier in te vullen.

Vriendelijke groet,

CBR Klantenservice

Johan
Another day, and still no solution... Het is zo moeilijk om even te vermelden op klachtenkompas: "We hebben het dossier nagekeken en op basis van uw aanvraag deze aangepast." Je hoeft enkel in het systeem een vinkje uit te zetten om een wijziging door te voeren. Zo moeilijk kan het niet zijn... en er is geen enkele wet waar staat vermeld dat je dit niet mag doen (dit bevestigd gekregen vanuit rechtsbijstand voor alle duidelijk). CBR: wat een 'leuke' organisatie. Je moet er maar trots op zijn om voor CBR te werken. Zo trots zelfs dat je niet eens je naam durft te vermelden na het 'afhandelen' van een klacht.

Ook een klacht indienen over Centraal Bureau Rijvaardigheid?