Klacht Centraal Bureau voor de Statistiek: Dwangmatig verzoek tot invulling n.v.t. enquête en dubieuze online veiligheid

RaymonH

Ik ben verscheidene keren benaderd voor een onderzoek omtrent Arbeidsomstandigheden. Aangezien ik reeds 4 maanden werkloos ben, was het voor mij duidelijke dat deze niet voor mij bestemd was. Na een zoveelste brief met stellingen vriendelijk doch dringende stellingen als; "anderen hebben het al ingevuld, maar u...." en een mogelijkheid een iPad te winnen, besloot ik maar online te gaan en hem in te vullen. Tot mijn grote verbazing werd ik er eerst op geattendeerd m'n popup-blocker uit te zetten of dan maar full screen te gaan (druk F11), wat juist de discussie omtrent online veiligheid tegenspreekt. Ik zal hier verder technisch niet op in gaan, maar een beetje IT-er catches the drift. Geïrriteerd ga ik verder en vul mijn gegevens om er na de eerste vraag achter te komen dat de enquête alleen voor werkenden bedoeld was. Verder neem ik aan dat ik voor de loting van die iPad niet in aanmerking kom.

- Voor uitnodigen/dringende verzoeken graag kijken of de enquête van toepassing is
- Iedereen die inlogt vriendelijk doch dringend mee laten dingen naar de iPad (dit ook transparant duidelijk maken)
- De gebruiker wijzen op de onveiligheid van F11, of het hele popup/volle scherm verhaal verwijderen

Wij vinden dat Centraal Bureau voor de Statistiek hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Centraal Bureau voor de Statistiek?