Klacht Centraal Invorderings Bureau: Ik wil niet meer benaderd worden met de schulden van de oude bewoners van ons huis

# 161958
CIB-klager

Wij worden nu al 1,5 jaar lastig gevallen met berichten van het CIB dat er incasso procedures lopen tegen de oude bewoners van ons huis.

CIB heeft blijkbaar de opdracht gekregen om het geld te incasseren en koppelt iedere keer onze 06 nummers hieraan.

Ik bel ze elke keer om te vertellen dat er niet alleen naar het adres gekeken moet worden maar ook naar de naam. Ik heb al een klacht ingediend waarna het 3 maanden stil was maar daarna ging het weer verder.

Ik vind het tevens heel erg raar dat ze aan persoonlijke 06 nummers komen die op een andere naam geregistreerd staan dan de schulden zelf.

Ik wil niet meer lastig gevallen worden op mijn eigen 06 nummer over schulden die op naam staan van iemand anders. Zeker aangezien ik het al 7 keer heb aangegeven en er elke keer gezegd wordt dat onze gegevens eruitgehaald worden maar het is onmogelijk blijkbaar om het te voorkomen.

Centraal Invorderings Bureau
    Geachte heer Schalken,

Zoals reeds gisteren telefonisch besproken hebben wij uw telefoonnummer verwijderd uit onze gegevens.
    Wij werken met veel verschillende opdrachtgevers. Het kan helaas altijd gebeuren dat vorige bewoners bij verschillende opdrachtgevers schulden maken en dat u hierover correspondentie ontvangt. Wij hebben nu uw adres verwijderd uit de gegevens die we nu hebben, echter kunnen wij niet garanderen dat u nimmer meer correspondentie voor de vorige bewoner zult ontvangen.
    Indien dat wel het geval is verzoeken wij u vriendelijk de post retour afzenden te sturen.

Excuus voor het ongemak.
    Support team Centraal Invorderings Bureau
    CIB-klager
    Als jullie niet kunnen garanderen dat ik niet meer lastig gevallen wordt met schulden van de oude bewoners dan wil ik graag antwoord op de volgende vraag:

Hoe komen jullie aan de 06 nummers van ons? Die staan nergens op internet, horen niet bij de naam van degene met schulden en alleen mijn provider zou moeten weten dat die nummers bij ons huisadres horen.
    Centraal Invorderings Bureau
    Geachte heer Schalken,

Wij raadplegen Experian voor het verrijken van gegevens. Wij weten niet wie er welke data aan hen versterkt. U kunt het beste direct contact opnemen met Experian om te achterhalen welke partij uw gegevens op dit adres met Experian heeft gedeeld.

Support team Centraal Invorderings Bureau

Ook een klacht indienen over Centraal Invorderings Bureau?