Klacht Centralpoint.nl: Geen restitutie van aankoopsom

Jaap

Kocht in juli Lenovo laptop bij Centralpoint. Na ontvangst upgrade ik naar Windows 10 waarop laptop defect raakt. Ik wijt de problemen aan de upgrade, maar Microsoft bewijst mij na enkele weken dat een driver van de laptop defect is. Lenovo kan niet helpen omdat ik in Turkije woon - terwijl de computer in Nederland is besteld - en computer niet langer per internet bereikbaar is door de technische problemen. Ik verzoek Centralpoint om product terug te nemen en geld terug te storten. Ze sturen me de UPS label. Ik bestel, betaal en ontvang nieuwe Lenovo bij Centralpoint die ik medio september terug neem naar Turkije. Vanaf dat moment vraag ik regelmatig wanneer geld teruggestort wordt. Geen antwoord. Deze week sturen ze de oude Lenovo terug. Ik zit nu met twee dezelfde laptops. Ik bel Centralpoint maar terugstorten is geen optie. Voel me zwaar gedupeerd. Heb niet alleen defecte computer ontvangen, maar zit nu ook met twee computers.

Hierbij verzoek ik Centralpoint om de zojuist teruggestuurde laptop terug te nemen en de volledige aankoopsom aan de klant terug te storten (zoals de klant had begrepen dat dit zou worden gedaan).

Geachte heer Sprey,

De door u initieel aangekochte Laptop is door na 2 maanden aangemeld als defect. Vanzelfsprekend wordt deze dan netjes binnen garantie gerepareerd. Van retourneren en een creditering is nooit sprake geweest. Na 4 weken is de gerepareerde laptop naar u teruggestuurd. Dat u in de tussenliggende periode een nieuwe laptop heeft gekocht is uiteraard spijtig. Derhalve hebben we u ook aangeboden deze nieuwe laptop terug te sturen. Deze zat nog binnen de 14 dagen na aankoop en restitutie was dan dus geen probleem geweest. U had dan de oude laptop gerepareerd retour en het aankoopbedrag van de nieuwe teruggestort gehad.

Tot op heden is de nieuwe laptop nog niet retour en de zichttermijn is inmiddels lang voorbij. Bij deze bieden we u nogmaals de optie, de nieuwe laptop deze week terug te sturen. Is deze voor het weekend binnen, dan zullen we het aankoopbedrag terugstorten. Komt deze na 22 oktober binnen, of besluit u deze te houden, dan zal de RMA worden afgesloten.

Ik hoor graag of u akkoord gaat met ons voorstel.

David Hombroek
    Manager Inside Sales

Jaap
    Geachte heer Hombroek,
    Dank voor uw antwoord. Helaas heb ik nooit een aanbod tot retourneren van de in september gekochte computer ontvangen. U weet dat ik in Turkije woon, dus de september computer kan nooit voor het weekeinde bij u terug zijn. De nieuwe, nooit gebruikte, in juli gekochte computer staat bij mijn moeder in Den Haag en kan morgen naar u terug. Stuur mij graag een berichtje op jaapsprey@yahoo.com zodat we dit kunnen organiseren. Bij voorbaat dank. Mvg.
    Geachte heer Sprey,

Helaas is het niet mogelijk om de in Juli gekocht laptop retour te nemen. Deze is garantie technisch al lang geactiveerd en kan derhalve niet meer als "nieuw" worden verkocht. De in september aangekochte laptop is nog wel als relatief nieuw te verkopen, daar deze ook pas in September is geregistreerd. Wel moet deze dan per direct niet verder worden gebruikt en binnen 2 weken na vandaag retour zijn in ons magazijn. Na deze periode zullen we een percentage moeten inhouden op de laptop vanwege gebruik na reclamatieperiode.

Ik hoor graag of u akkoord gaat met ons voorstel en voorwaarden. U kunt mij direct benaderen per email via david@centralpoint.nl.

David Hombroek
    Manager Inside Sales

Centralpoint.nl

Ook een klacht indienen over Centralpoint.nl?