Klacht Centralpoint.nl: Niet nakomen van koopovereenkomst ondanks fouten Centralpoint

sad Niet opgelost
Werf8

Op vrijdag 20 oktober heb ik via de laptop van Centralpoint.nl een laptop besteld voor € 265,- exclusief BTW. Op dat moment was dit het enige product nog wat op voorraad was (voorraad: 1) en andere laptops van dit model met een grotere SSD of betere processor waren duurder. Het + bedrag voor andere laptops klopte ook, dus de bestelling geplaatst. Het was op dat moment 18u en de winkel zou tot 18.30u geopend zijn. Op de chat ordernummer vermeld en gevraagd wanneer de laptop verstuurd zou worden. Er werd gereageerd dat het magazijn al gesloten was en dat de laptop op dinsdag zou worden bezorgd: prima!

Op maandag 23 oktober kreeg ik een mail van David Hombroek namens Centralpoint.nl:

"Door een foutieve koppeling met onze distributeur stond het door u bestelde product HP ProBook 430 G5 13.3" i5 128GB (2SY24ET#ABH) aangeboden voor de foutieve prijs van € 265 Ex. BTW en verzendkosten. De prijzen van dit product liggen gemiddeld tussen € 730,- en € 850,- Ex BTW. Het betreft hier een nieuw model en er was geen sprake van een aanbieding. Het gaat hier dus overduidelijk om een kennelijke vergissing en het is voor ons dan ook niet mogelijk om het product voor € 265,- Ex BTW te leveren, waarvoor onze excuses. Wij hebben de order voor u geannuleerd.
"

Ik heb aangegeven dat alles op de website klopte (voorraad status van 1, het + bedrag van andere laptops) en dat ik ook op de chat netjes te woord werd gestaan en mij niet werd verteld dat de prijs niet zou kloppen. Daarnaast wist HP niks van een storing/foute koppeling af. Wel wilde hij een kortingscode van € 10,- aanbieden (daar moest ik dan wel om vragen).

Er teleurstellend voor een bedrijf dat schermt met 'Een ongekend grote keuze en een scherpe prijs. En dat alles bij een betrouwbare webwinkel, die u ook nog eens graag adviseert over de perfecte zakelijke ICToplossing. Onrealistisch? Nee, hoor'.

Scherpe prijs, betrouwbaar, onrealistisch. Woorden waarmee Centralpoint zichzelf profileert, maar dit niet na komt.

Nakomen van de koopovereenkomst

Werf8

Ook een klacht indienen over Centralpoint.nl?