Klacht Centralpoint.nl: Retourvoorwaarden Centralpoint

Renault

Het kopen van een in-ear headset bij Centralpoint kan er toe leiden dat je met een product blijft zitten waar je niet tevreden over bent. Eenmaal uitgeprobeerde headsets kunnen niet worden geruild vanwege de hygiëne voorschriften. Centralpoint maakt dit niet vooraf kenbaar maar achteraf. Ik wil mogelijke klanten hiervan op de hoogte stellen zodat ze niet met een product in hun maag zitten waar ze niet tevreden over zijn.
Test oordopjes of reinigingszetjes zouden hier uitkomst kunnen bieden. Wees je ervan bewust dat Centralpoint op dit gebeid geen service verleend.

Test oordopjes of reinigingszetjes

Geachte heer Panka,

dit betreft dezelfde klacht als u eerder heeft geplaatst:

Onlangs heb ik de BlueAnt Pump HD Sportbuds besteld bij Bol.com via het bedrijf Centralpoint. Na gebruik vrijwel snel besloten het retour te zenden omdat het geluid zeer matig is en vervormde bij vol volume. Het artikel voldoet niet geheel aan de verwachting dus heb ik het retourgezonden en gebruik gemaakt van het consumentenrecht om artikelen binnen een bepaalde termijn retour te zenden. Dit valt blijkbaar niet onder de consumentenrechten internetaankopen volgens Centralpoint die zich beroepen op een verschoningsrecht. Let erop dat als je dit product besteld dat het dan niet meer geretourneerd kan worden. Je kunt zo het product onmogelijk uit proberen dus loop je dit risico. Zonde daar op deze manier achter te moeten komen. Product / DienstBlueAnt Pump HD Sportbuds - In-ear koptelefoon met bluetooth - Zwart Prive OpmerkingNiet ingevuld door klager Gewenste oplossingWees duidelijk over het testen van de producten die je via internet verkoopt zodat klanten niet achteraf worden geconfronteerd met kinderachtige, "je retourzending voldoet niet aan de retourvoorwaarden" Men beroept zich op het verschoningsrecht.Klacht al eerder gemeld bij bedrijfKlacht is eerder gemeld bij bedrijf

Ons antwoord is hierbij ook hetzelfde als in klacht 117215.
    Geachte heer Panka,

laat ik allereerst beginnen met aan te geven dat het door u genoemde "verschoningsrecht" in zijn geheel niets met deze case te maken heeft. Het verschoningsrecht is een term die wordt gebruikt in de rechtspraak voor het recht van een getuige om te weigeren antwoord te geven op vragen, die door een rechter aan hem of haar worden gesteld. Dit lijkt me duidelijk niet op deze case slaan.

Waar hebben we het hier dan wel over? U heeft een product aangeschaft (in-ear oordopjes) wat valt onder de zogenaamde hygiëne artikelen. Producten waarbij het recht op retour vervalt doordat het hygiënisch niet verantwoord is deze producten opnieuw te verkopen.

We kunnen niet anders dan uw retouraanvraag op deze gronden afwijzen.

Dank voor het begrip.

David Hombroek
    Manager Inside Sales
    Renault
    Hallo,
    ik weet niet of dit de juiste categorie ervoor is maargoed. Ik heb vorige week de KRK 6400 headphones via bax-shop besteld maar ik ben er totaal niet tevreden mee. Is het mogelijk om de headphones te retourneren?
    Bedankt!
    Bax-shop
    Je mag hem retourneren en dan kun je die gewoon omruilen voor een ander product of je kunt je geld terugkrijgen. Is inderdaad 7 dagen binnen de wet en 30 dagen omruilgarantie via ons.
    ZO KAN HET DUS OOK!

Geachte heer Panka,

Wederom bekruipt mij het gevoel dat u heel misschien niet helemaal goed naar uw eigen case heeft gekeken. Eerst schermt u met termen die geen raakvlakken hebben met de case (zie klacht 1) en vervolgens komt u met bovenstaand voorbeeld van een retourafhandeling van een compleet ander artikel. In uw voorbeeld betreft het een "on-ear" hoofdtelefoon en bij ons heeft u een "in-ear" headset besteld. Waarbij we bij de 1e nog kunnen discussiëren of het hygiëne gerelateerd zou zijn, is de "" in-ear" koptelefoon die u bij ons heeft gekocht duidelijk een artikel waarbij de hygiëne een veel grotere rol speelt. Het zit namelijk in uw oor, en niet "op".

Ik begrijp het verlangen naar een goede oplossing, maar kan in deze niet anders dan bij ons standpunt blijven dat een gedragen of "getest" "in-ear" headsetje niet kan worden geretourneerd.

Ik respecteer uiteraard dat u een andere mening bent toegedaan, echter deel ik deze niet. De feiten liggen gewoon net iets anders.

Ik hoop dat hiermee de case is afgehandeld.

David Hombroek
    Manager Inside Sales

Centralpoint.nl

Ook een klacht indienen over Centralpoint.nl?