Klacht Cheapscooter.nl: Niet tevreden met de gang van Zaken

Johnvan de kuit

ik heb 4 maanden geleden een scooter nieuw gekocht , hier waren eigenlijk vanaf het begin problemen mee b.v. de kilometerteller kabel viel er na 7 kilometer onderuit, toen ik hem ongeveer 1 maand had startte hij ineens niet meer omdat Eindhoven me te ver weg was heb ik hem naar een scooterzaak bij mij in de buurt gebracht, deze heeft hem toen gerepareerd en de Kleppen afgesteld, nu is hij weer kapot en omdat het me te duur was had bij mijn lokale scooterzaak en omdat ik nog Garantie heb heb ik hem door cheapscooter laten ophalen dit koste mij al 90 euro, nou ben ik vanmiddag gebeld door cheapscooter en nu blijkt dat er een klep verbrandt was en deze moet natuurlijk vervangen worden en dit kost mij ook alweer eens 125 euro ik vroeg of dit niet onder de Garantie viel, waarop hun antwoorden dat de Kleppen bij mijn scooterzaak verkeerd waren afgesteld en dus moet ik voor de kosten opdraaien terwijl met de Kleppen al problemen waren toen ik hem gekocht had. wat moet ik nu doen?

waar het mij om gaat is het volgende ik heb tot nu toe ongeveer 400 euro uitgegeven aan Reparaties voor een Scooter die 699 Euro heeft gekost nu kost het me nog eens 214 euro voor de Klep te vervangen en de grote beurt, deze beurt is noodzakelijk dat besef ik maar ik zie het niet zitten om die 125 euro te betalen voor iets waar vanaf het begin al problemen/ defecten mee waren

Cheapscooter.nl
    Beste lezer,1. Teller kabeltje kan helaas inderdaad wel eens stuk gaan. Dit kan na de 1e dag of na 3 jaar. We bieden een scala aan mogelijkheden om dit op te lossen. U kan met uw scooter naar een service punt, u kan de scooter laten ophalen (tegen betaling) of we kunnen u als klant een nieuw kabeltje opsturen. Dat wij als internetbedrijf niet delfde service kunnen geven als de winkel om de hoek lijkt me logisch. U wist dit dan wel had dit kunnen weten want e.e.a. staat uitgebreid uitgelegd op onze website. 2. Dat er €400,- elders uitgegeven word zegt meer over de koppigheid van de klant / vakkundigheid dan over onze garantie en producten. Als meneer de scooter had laten ophalen waren dat de kosten en de rest gewoon garantie (behalve het onderhoud uiteraard).3. Betreft de €125,- Het is niet zo dat je kan rijden tot het kapot is dan even een beurtje geven en alles weer garantie is. Een scooter heeft zijn voorgeschreven onderhoud nodig en op tijd. Gebeurt dit niet en gaat daardoor AANTOONBAAR dingen stuk, dan is dat geen garantie. Het is begrijpelijk dat klanten onderhoud elders doen. Bericht ons dit even, en bewaar daarvan de bewijzen. Juist om dit te voorkomen. Meneer kan enkel aantonen dat bij de 0km kosten zijn gemaakt en bij de 1000km olie ververst is. Dat bij de 500-1000km de kleppen gesteld zijn, daar is niets van bekend en ook geen enkel contact over geweest. Tussen de 500 en 1000km moet de scooter 1e beurt hebben. Word dit vergeten, te laat of voor de helft gedaan en alleen wat olie ververst (niet of niet juist de kleppen gesteld) dan kunnen de kleppen verbranden. Dat is dus nu het geval.Tip:Laat uw scooter goed onderhouden. Is het niet bij ons. Dan even contact over waar wel. En bewaar de bonnen, zorg dat de scooter bij de juiste km het juiste onderhoud krijgt zodat veel tevreden km kan rijden en hoge kosten / onnodig defect gaan voorkomt.

Ook een klacht indienen over Cheapscooter.nl?