Klacht CheapTickets.nl: Airberline failliet geld kwijt

Airberline failliet
Onze tickets naar curacao geboekt op 27 juni 2017. Eergisteren een mail gekregen dat vlucht is geannuleerd en dat we ons geld kwijt zijn 2000 euro kwijt. Heel jaar voor gespaard. Mijn eerste reis naar curacao door mijn neus
Geboord. Ik wil me geld terug of een andere vlucht ter compensatie

Me geld terug of een andere vlucht

Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Judy70
    Krijg ik nog wat te horen?
    CheapTickets.nl
    Beste meneer, mevrouw Kroon,

Allereerst willen wij benadrukken dat wij de situatie inzake het faillisement van Air Berlin ten zeerste betreuren. Helaas is de luchtvaartmaatschappij Air Berlin in augustus 2017 in faillisement geraakt. Dit hebben wij uiteraard niet voorzien en natuurlijk is dit zeer vervelend voor klanten die reeds een vliegticket hebben aangeschaft bij deze maatschappij.

www.cheaptickets.nl is een Online Travel Agency en is onderdeel van Travix. Wij fungeren als agent tussen klanten en vliegtuigmaatschappijen. Een agent of vertegenwoordiger bemiddelt bij de totstandkoming van een overeenkomst, maar wij gaan daarbij niet zelf een contract aan. Een agent tekent namens zijn achterman (in dit geval Air Berlin), die daarna dus zélf aan het contract gebonden is en dit moet uitvoeren. Wanneer een luchtvaartmaatschappij in faillisement raakt - is zij wellicht niet meer in staat tot nakoming van de overeenkomst.

Wij zijn door de berichtgeving inzake Air Berlin al gestopt met de verkoop van Air Berlin tickets per 15 augustus 2017. Air Berlin heeft echter pas op 25 september 2017 bekend gemaakt dat zij per 15 oktober 2017 al haar Internationale vluchten zal staken.

Nu Air Berlin in faillisement is geraakt en al haar vluchten heeft geannuleerd - kan deze haar overeenkomst met u niet meer correct uitvoeren. Hiervoor is Cheaptickets echter niet aansprakelijk. Wij kunnen u helaas niet kosteloos kunnen omboeken of uw geld kunnen retourneren. Dat kunnen wij simpelweg niet doen - dan zouden wij ook failliet gaan.

Ik hoop dat ik de situatie met deze email heb kunnen verduidelijken. Mocht u vragen of opmerkingen hebben - kunt u uiteraard nogmaals contact met ons opnemen.

M. van Noordennen
    CheapTickets.nl Customer Support

Ook een klacht indienen over CheapTickets.nl?