Klacht CheapTickets.nl: Airline service fee en dossierkosten niet meteen in prijs inbegrepen

Klachtnummer
# 28700
Gebruiker
Anup Raghoebarsing
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Halverwege het plaatsen van een boeking via CheapTickets worden extra toeslagen en dossierkosten in rekening worden gebracht. Daardoor zijn de totale kosten niet meteen duidelijk.
Deze extra kosten veroorzaken tevens het prijsverschil van EUR 78 ten opzichte van de totale reissom indien bij ebookers.nl wordt geboekt.

Helaas biedt CheapTickets geen laatste prijs garantie aan zoals gebruikelijk is bij diverse aanbieders. Vliegwinkel.nl die ook een onderdeel is van Travix Nederland B.V., biedt een dergelijke garantie wel aan. Sterker nog, er wordt een bonus van EUR 30 bovenop het prijsverschil uitgekeerd als het totaalbedrag bij een andere aanbieder lager uitvalt.
http://www.vliegwinkel.nl/klantenservice/laagste-prijsgarantie

De klacht is gemeld bij CheapTickets en Travix maar er kwam helaas geen duidelijk antwoord op de vraag waarom een ticket bij hen duurder is dan bij ebookers.nl

De oplossing

Compensatie voor de betaalde airline service fee en dossierkosten gelijk aan EUR 78.

2 reacties

  1. Auteur
    CheapTickets.nl
    Datum
    Klacht is reeds in behandeling genomen en er is per e-mail contact opgenomen met de klant op 19 juni 2013, met daarin een toelichting van de dossierkosten en Airline Reservation Fee.
  2. Auteur
    Anup Raghoebarsing
    Datum
    CheapTickets blijft volhouden dat de bijkomende kosten helder zijn. Mijn klacht is dat de bijkomende kosten meteen in de totale reissom moeten worden opgenomen en niet in kleine letters worden genoemd. Daarnaast wil ik weten hoe het kan dat de CheapTickets/Vliegwinkel (Travix Nederland B.V.) haar verdiensten moeten halen uit de bijkomende kosten, terwijl concurrenten deze kosten niet in rekening brengen.

Ook een klacht indienen over CheapTickets.nl?