Klacht CheapTickets.nl: Boeking wel betaald maar niet uitgevoerd door cheaptickets

Dr3S

Op 3 September 2 tickets geboekt voor vlucht naar Barcelona, 1 ticket van 3-9 oktober en 1 ticket voor mijn vrouw van 6-9 oktober. Aangezien mijn vrouw pas later in de week weg kon ivm schoolgaande kinderen, afzonderlijk direct achter elkaar de tickets geboekt. De vlucht van mijn vrouw werd gelijk bevestigd, maar voor de 2de vlucht kwam de boeking na 24 uur nog niet binnen. Zoals cheaptickets aanbeveelt na 24 uur gebeld en daar bleek dat geld wel van de rekening was geschreven maar boeking niet was doorgevoerd. Als oplossing kon ik het ticket alsnog boeken voor €200 extra of ticket cancelen en geld terug!. Als voorstel stelde ik voor om beide tickets de cancelen, en op zoek te gaan naar nieuwe vluchten, maar dit was niet mogelijk aangezien ticket van mijn vrouw als was geboekt. Uiteindelijk maar omgeboekt naar latere vlucht, waardoor we nu om 12 uur landen. Daarnaast moesten we ook nog bijbetalen voor een ticket ondanks lagere vluchtprijs van avond vlucht.

Aangezien de fout voor het niet maken van de boeking ligt bij cheaptickets ondanks afschrijven van geld van de rekening, lijkt me het redelijk dat bij het ombouwen van de middagvlucht naar de avondvlucht die goedkoper is dit bedrag te compenseren en daarnaast de 50 euro extra kosten die cheaptickets rekent voor de wijziging van de vlucht die moest worden doorgevoerd omdat cheaptickets de boeking van het andere ticket niet heeft uitgevoerd, dit bedrag tevens terug te storten. Daarnaast zou het handig zijn om ipv aan te geven dat " indien boeking niet wordt ontvangen binnen 24 uur contact op de te nemen met cheaptickets" de klanten aan te raden na een kortere tijd contact op te nemen, aangezien ik aanneem dat het geen 24 uur hoeft te duren voorday boeking wordt doorgevoerd.

CheapTickets.nl
    Beste Kaspar,

Ik vind het uiterst vervelend te vernemen dat er problemen zijn ontstaan tijdens het maken van je boeking op onze website. Tarieven welke op onze website worden gepubliceerd, worden geladen door de luchtvaartmaatschappijen. Omdat er soms met andere systemen wordt gewerkt, kan het voorkomen dat het getoonde tarief niet helemaal up to date is. Op het moment dat jij je boeking afrondt, ontstaat er een foutmelding en wordt je boeking niet direct bevestigd. Daarnaast mag een maatschappij binnen 2 werkdagen terugkomen op het aangeboden tarief. Al deze informatie kun je lezen in onze Algemene Voorwaarden waarmee je tijdens het maken van beide boekingen akkoord bent gegaan.

Omdat jouw vlucht duurder bleek te zijn, is deze niet direct bevestigd. Om de boeking alsnog te kunnen bevestigen, was een bijbetaling nodig. Omdat je deze te hoog vond, heb je ervoor gekozen de vlucht van je vrouw te wijzigen tegen de wijzigingskosten van € 50,00 welke Transavia in rekening brengt. Dit zijn vaste kosten en worden niet door CheapTickets.nl in mindering gebracht. Er is door CheapTickets.nl nergens een fout gemaakt.

Daarnaast is het zo dat het verschil tussen de door jou gekozen vlucht en het alternatieve vlucht aan je is terugbetaald. Dit bedrag van € 130,11 is op 6 september al aan je terugbetaald.

Overige kosten worden niet aan je vergoed.

A. de Jong
    Klantenservice CheapTickets.nl

Ook een klacht indienen over CheapTickets.nl?