Opgelost door CheapTickets.nl: Eén reis geboekt, drie keer betaald!!!

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 270342
Gebruiker
K.J. Mulder
Datum
1 reactie

Details

De klacht


Wat is het probleem? Op 30 mei heb ik een reis geboekt bij Cheaptickets. Die heb ik eerst met iDEAL proberen te betalen, maar kreeg daarbij 2x een foutmelding. Uiteindelijk heb ik de reis met een creditcard betaald. Later zag ik bij mijn bank dat de iDEAL betalingen toch ook waren afgeschreven.

Ik heb toen contact gehad met een medewerker die bevestigde dat de creditcard betaling akkoord was, en dat de twee iDEAL betalingen als geweigerd geregistreerd staan. Zij adviseerde contact met de bank op te nemen. Dat heb ik gedaan, maar die konden niets doen; zij raadden aan met de op het rekeningoverzicht vermelde organisatie contact op te nemen. Dat is de firma Travix, die onbereikbaar blijkt te zijn zowel via hun ‘contact’ tab als via het op de website vermelde telefoonnummer (’dit nummer is niet in gebruik’).

Toen maar eens met de Consumentenbond gebeld, die mij vertelden dat ik van Cheaptickets mag verwachten dat met de betalingsorganisatie (Travix dus) contact wordt opgenomen om te zorgen dat de niet ontvangen, maar wel (onterecht) naar hen afgeschreven, betalingen terug worden gestort op mijn rekening. Na drie emails aan Cheaptickets zonder reactie proberen we het maar eens zo.

De oplossing


Zorgen dat de onterecht afgeschreven bedragen worden teruggestort op mijn rekening. En een excuus is over het gebrek aan reactie alsmede de onbereikbaarheid van de firma Travix is inmiddels ook wel op zijn plaats.

1 reactie

  1. Auteur
    CheapTickets.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Mulder,

    Ik vind het uiterst vervelend te vernemen dat u niet tevreden bent over uw contact met ons bedrijf. CheapTickets.nl is een onderdeel van Travix, dit is niet een apart bedrijf wat uw betaling regelt. Helaas kan ik geen communicatie vinden tussen u en ons waarin u ons bewijzen van de betalingen stuurt. Er is geen e-mail van u bij ons binnengekomen.
    Graag wil ik u vragen uw mail te sturen naar customersupport@travix.com met daarin een bewijs van de betalingen ,zodat dit voor u uitgezocht kan worden.

    Met vriendelijke groet,

    A. de Jong
    Customer Support
    CheapTickets.nl (Travix)

Uiteindelijke oplossing

Auteur
K.J. Mulder
Datum
Uiteindelijke oplossing
Mijn klacht is opgelost, maar het heeft wel lang geduurd en een boel moeite gekost.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over CheapTickets.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen