Opgelost door CheapTickets.nl: Geen medewerking ivm omboeken vlucht

Klant

Een retour vlucht naar India geboekt via cheaptickets.nl voor meer dan 500€. De datum moet ivm veranderde omstandigheden aangepast worden. Echter wordt mij verteld dat dat niet kan.

Dit is volgens mij niet correct. Een naam aanpassen moet of wijzigen van datum zijn kleine handelingen die bij andere aanbieders tegen een vergoeding vrij snel te regelen zijn.

Ik wil op een latere datum vliegen en een eventuele surcharge is ok.

Op deze manier kan mijn plaats voor de originele vlucht ook opnieuw verkocht worden dus win/win.

Graag medewerking verlenen aan het aanpassen van deze vlucht.

De nieuwe vertrekdatum moet 30 mei 2014 zijn en terug op 14 juli 2014.

Zoals gezegd ik ben bereid een aanvullend tarief te betalen, maar ik verwacht wel service.

CheapTickets.nl
    Geachte mevrouw Walczak,Wanneer u een boeking maakt op onze website www.cheaptickets.nl, gaat u akkoord met onze Algemene Voorwaarden. Hierin staat onder andere vermeld dat het niet mogelijk is een geboekt ticket te wijzigen. Volgens de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij, zijn wijzigingen in geen enkel geval toegestaan. Wij begrijpen dat het vervelend is dat u uw ticket niet kunt wijzigen, echter kan CheapTickets.nl niet afwijken van de door de luchtvaarmaatschappij gestelde voorwaarden.
    Klant
    Dank voor de snelle reactie.Verder ben ik het hier volledig mee oneens. Er zijn wettelijke bepalingen die consumenten beschermen in transacties met bedrijven dus dat punt over algemene voorwaarden geldt niet.Austrian Airlines geeft aan dat het mogelijk is via jullie als leverancier. Ik geef het ruimschoots van te voren aan, dus ik verwacht een beter voorstel van uw kant. Als omboeken niet kan, dan kan ik het toch annuleren en met een aanzienlijke korting een latere reis boeken.
    CheapTickets.nl
    Geachte mevrouw Walczak,Wij hebben per e-mail contact met u opgenomen met betrekking tot uw klacht.
    Klant
    Helaas niet de uitkomst waar ik op hoopte, maar jullie hebben mijn punt serieus opgepakt en mij het idee gegeven dat jullie je best hebben gedaan.Het is wel onethisch dat deze inflexibele voorwaarden zo verborgen blijven tijdens het boeken.