Klacht CheapTickets.nl: Geld niet binnen 3 dagen retour na annulering zoals beloofd

S Welten - Loeven

Annulering (gratis binnen een paar uur)van een boeking op 12 november leidde niet tot de in de mail beloofde terugbetaling binnen 3 dagen. het is nu 16 november. Ik heb vandaag gebeld en het geld blijkt niet naar mij te zijn teruggeboekt. Een storing in het systeem...
Het is nu 4 dagen geleden en weekeind. De financiele afdeling is dicht. Maandag gaan ze er weer naar kijken..... Toen ik de medewerkster vertelde dat ik maandag een klacht ging indienen, liet ze mij weten dat ik moest begrijpen dat als er sprake is van een fout in het systeem, ze me natuurlijk niet terug konden betalen. Ook dat ik niet moet verwachten dat het geld maandag op mijn rekening staat.
Ze vond het een beetje raar dat ik een klacht ging indienen, er was immers een storing in het systeem, kunnen zij toch niets aan doen? Dat vond ik een overbodige opmerking, ik bepaal zelf wel wanneer ik een klacht indien. Wat mij het meest stoort is: geen verontschuldiging, eerder een verwijtende ondertoon... Jammer. Zou die mevrouw niet begrijpen dat ik niet zomaar 1000 euro nog een week nog kan missen? Storing in het systeem of niet... het blijft hun verantwoordelijkheid....een excuus was beter op zijn plaats geweest, iets als: "Wat vervelend voor u mevrouw. Het is niet de bedoeling dat wij ons niet aan onze afspraken houden. Wij zijn een betrouwbaar bedrijf. We gaan er onmiddellijk iets aan doen. Ik zorg er voor dat er maandag meteen iemand contact met u opneemt." Dat noem ik klantvriendelijkheid en daar hou je klanten mee. Het is niet zo dat als je de goedkoopste bent, je ook alles maar kunt maken. Mensen willen ook betrouwbaarheid, ze geven grote bedragen uit. De persoon die voor mij de annulering op 12 november heeft aangemeld was overigens erg vriendelijk en behulpzaam. Kennelijk is het wel mogelijk!

Ik wil een verontschuldiging en korting op mijn volgende vlucht. Ik wil weten dat cheaptickets dit zelf ook niet normaal vindt. Anders durf ik niemand aan te bevelen om een vlucht bij hen te boeken.

CheapTickets.nl
    Beste S. Loeven,

Allereerst vervelend te lezen dat je telefonisch niet naar wens te woord bent gestaan. Daarvoor wil ik mijn oprechte excuses aanbieden.

Klantvriendelijkheid staat bij Cheaptickets hoog in het vaandel. De klant is koning en dient ook zo behandeld te worden. Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben kun je telefonisch, via Facebook of per e-mail contact opnemen. De klantenservice van Cheaptickets staat voor je klaar.

Moniek
    Klantenservice Cheaptickets.nl

Ook een klacht indienen over CheapTickets.nl?

2. Stuur een juridische brief