Klacht CheapTickets.nl: niet gereserveerde huurauto ondanks bevestigde boeking

M. Wynen

Op 26 maart 2018 heb ik een vlucht geboekt voor drie personen van Düsseldorf Weeze naar Bari. Ik heb hierbij ook een auto besteld via Cheaptickets. In het betaaloverzicht wordt gezegd dat een bedrag van €58,40 door Cartrawler zou zijn geïnd op mijn creditcard voor het reserveren van een Fiat 500L of vergelijkbaar. In de bijgesloten boekingsbevestiging staat dat de auto bij Thrifty's gehuurd zou zijn.

Bij aankomst op het vliegveld in Bari bleek dat er geen auto op mijn naam was gehuurd en bij navraag bleek het bedrag van €58,40 niet afgeschreven. Ik heb echter nooit enig bericht gehad dat de afschrijving zou zijn geweigerd en de limiet van de credit card was nog lang niet bereikt. Ik heb uiteindelijk een andere auto moeten huren voor €216,65, dus meerkosten moeten maken van €158,22.

Omdat op zowel het betaaloverzicht als de boekingsbevestiging de huurauto expliciet vermeld staat, acht ik Cheaptickets verantwoordelijk voor het feit dat deze uiteindelijk niet geregeld bleek te zijn. Ik stel Cheaptickets dan ook aansprakelijk voor de gemaakte meerkosten van €158,22.

Vergoeding van de gemaakte meerkosten ter waarde van € 158, 22

CheapTickets.nl
    Geachte mevrouw Wijnen,

Ik zie dat wij u reeds een reactie via de e-mail hebben verstuurd. Vandaar dat ik hier niet verder op uw bericht in zal gaan.

Mochten er toch nog vragen of onduidelijkheden zijn, kunt u ons uiteraard bereiken.

M. van Noordennen
    CheapTickets.nl Customer Support

M. Wynen
Uiteindelijke oplossing Beste Mieke, De boeking van de auto loopt gelijk door naar Cartrawler. Hier dien je dan ook een voucher van te ontvangen die je mee moet nemen naar de luchthaven. Indien de betaling niet is voldaan en je hebt geen voucher ontvangen is de boeking niet bevestigd. Wij begrijpen dat dit een vervelende situatie is en daarom willen wij jou een kortingscode van €25,- aanbieden voor je volgende boeking. Deze code is geldig tot 31 mei 2019. Kortingscode: UL7NIXANV Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Cheaptickets.nl klantenservice Taina