Klacht CheapTickets.nl: vertraging vliegtuig van Amsterdam naar Beijing

Piet Schellekens

Op 15 augustus 2012 om 06.30 uur wilde wij op Schiphol inchecken voor onze vliegreis naar Beijing in China (via Zurich). Wij kregen te horen dat we een geldig E-ticket hadden maar er waren geen plaatsen gereserveerd, vluchtnummer naar Zurich: LX725. Onze tickets hadden wij van tevoren gecontroleerd via "Trip locator". We werden doorverwezen naar de infobali van Swiss Air, de medewerker was om 07.00 uur aanwezig. Onze gegevens wist ze meteen te achterhalen, maar kon niet ontdekken waar de fout nu lag. Cheap tickets konden we niet bereiken, ze waren er pas om 09.00 uur, dit vinden wij onacceptabel. Uiteindelijk zijn we via via en met de nodige stress achter het telefoonnummer van Travix International gekomen, dit is de overkoepelende organisatie van Cheap tickets. Zij hebben contact opgenomen met Swiss Air en kwamen met de oplossing om te vliegen met Lufthansa vlucht LH993 via Frankfurt naar Beijing. Dit was wel 5 uur later om 14.45 uur. Door deze vertraging zijn we een onderdeel van onze reis misgelopen. Van de volledige nieuwe reis (inclusief Lufhansa deel) hebben we een bevestiging per E-mail ontvangen. Dus zowel heen- als terugreis. De terugreis bleek achteraf ook niet te kloppen.

Op de terugvlucht deze was vanuit Hong-Kong naar Zurich en van Zurich naar Amsterdam, bleek bij het inchecken dat er wederom een probleem was. Er was geen plaats van Zurich naar Amsterdam. Weer gebeld met alle nodige stress, we zouden worden teruggebeld dit is helaas niet gebeurd. De medewerkers in Hong-Kong kwamen met een oplossing of we €140,= pp wilde bijbetalen en later werd dit bedrag zelfs €380,= omdat er alleen maar business class beschikbaar was. Dit werd ons te gortig, uiteindelijk zijn we vertrokken naar Zurich en kregen in het vliegtuig het advies om naar de transferbali te gaan van Swiss Air. We hadden maar 1 1/2 uur overstap tijd, het werd krap maar uiteindelijk heeft de medewerker onze tickets opnieuw aangemaakt en konden we net op tijd in het vliegtuig naar Amsterdam.

Een tegmoetkoming, gezien de gemaakte kosten van telefoon ook in buitenland, de verloren tijd en een excursie gemist, vinden wij op zijn minst op zijn plaats. Wij hebben Cheap tickets aansprakelijk gesteld maar zij houden ons aan het lijntje en leggen de schuld bij de luchtmaatschappij neer. Hier hebben wij niets mee te maken.
Graag horen wij spoedig van jullie. Wij waren met vier personen. Onze klacht is bij Cheap tickets bekend onder nummer: 936417.
Met vriendelijke groeten:
724-5519377531-32
724-5519377533-34
724-5519377535-36
Reisnummer: Z4Y4S3

Compensatie in wat voor vorm dan ook

CheapTickets.nl
    Geachte heer Brekelmans,Uw klacht is al behandeling bij onze klachtenafdeling. Zoals eerder aan u is doorgegeven, is uw boeking volgens ons systeem correct. Om deze reden hebben wij de klacht moeten neerleggen bij de luchtvaartmaatschappij. Momenteel zijn wij nog in afwachting van hun reactie. Wij vragen u vriendelijk geduld te hebben.
    Piet Schellekens
    Wij beschouwen deze klacht zeker niet als afgehandeld. Ja Cheaptickets is bezig om het e.e.a. uit te zoeken. Zij hebben over onze klacht contact met Lufhansa, terwijl wij tickets hadden van Swiss Air. Dit heb ik al een paar keer aangemeld. Verder worden wij het lange wachten nu wel beu. We hebben de klacht al 4 maanden geleden ingediend, en het voelt intussen alsof we aan het lijntje gehouden worden

Ook een klacht indienen over CheapTickets.nl?