Klacht Chevalking Schilder-en Glaszetterbedrijf: Opgeleverde schilder werkzaamheden voldoen niet

M. Snieder

De firma Chevalking heeft op 20 oktober 2019 ons balkon geschilderd opgeleverd, op 20 juli 2020 heb ik gemailed dat diverse planken en kopstukken kale plekken vertoonde.Na een herhaal mail 30-8-2020, bezoekt Chevalking met een expert
van Sikkens ons op 7-9-2020. Op 16-09 en 28-09-2020 stuur ik een herinnerings mail. Mijnheer Chevalking antwoord op 29-09-2020 dat hij aan onze kant staat.
Op 10-10-2020 doe ik een voorstel bestaande uit 5 punten om tot een oplossig te komen en op 16-10-2020 bevestigd Mijnheer Chevalking dat hij hiermee accoord is. Op 21 april 2021 stuur ik maar weer een mail met de vraag wanneer begint U
met de herstel wewrkzaamgheden. Op 28 april komt Chevalking langs en houd een schouw, waarna hij mede deeld dat hij van herstel werkzaamheden afziet omdat hij vreest dat na enige tijd er weer problemen kunnen ontstaan en dat risico wens hij uit te sluiten. Uit coulance stelt hij voor om de heflt van de overeengekomen prijs terug te betalen zijnde € 895,-- ik vind dat te weinig omdat ik een andere schilder in de arm moet nemen en stel € 1092,-- voor.
Chevalking vind , gezien zijn werkzaamheden, dat €895,-- voldoende is, hierna stel ik voor, als compromis, het verschil te delen € 1096,-- hetgeen hij niet accepteert hij is bereid om € 895,-- te betalen en niet meer.
Lang verhaal verder kort , schreef hij dat hij het bedrag €895,-- zou overmaken en verder geen tijd aan on nodige mails zou wijden.
Het eerste heeft niet plaats gevonden dus tot nu toe is er door hem geen geld overgemaakt, het laatste wel hij reageert domweg niet meer.
Slechts 1x heeft hij gereageerd nadat ik hem in een aangetekende brief punt voor
punt vanaf zijn offerte tot aan de laaste mail had uit een gezet, waarna ik een mailtje terug ontving waarin hij op enkele punten inging, die ik daarna heb weerlegd, waarna er weer stilte is ingetreden.
Omdanks mijn herhaalde verzoeken tot het overmaken van het bedrag € 895,--
reageert Chevalking nergens op en heb ik inmiddels er ook van in kennis gsteld dat de balkon deuren beginnen te tekenen, wederom geen reactie.

Mijn wens is dat Chevalking mij het door hem toegezegde bedrag overmaakt
zodat ik hiermee een gedeelte van de kosten om e.e.a. opnieuw te laten schilderen kan bekostigen.

Wij vinden dat Chevalking Schilder-en Glaszetterbedrijf hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Chevalking Schilder-en Glaszetterbedrijf?