Opgelost door Chubb: Niet nakomen verzekeringsafspraken Chubb.com en kpn.nl

TON Albregts

Op woensdag schade aan mijn telefoon. Eenvoudig. Een kleine barst in het scherm. Direct gemeld. Het goede nieuws? De telefoon kan vrijdag al opgehaald worden en als ik extra betaal mag ik gebruik maken van de 24 uurs service bij kpn.nl danwel chubb.com. Ik heb dan zaterdag mijn telefoon al terug.

Dan gaat het regenen. De communicatie vanuit www.kpn.nl en chubb.com valt volledig stil.

De zaterdag gaat zwijgend voorbij, de zondag ook. Maar dan! Op maandag (3 dagen verder) wordt om 7.11 mijn telefoon opnieuw geïnstalleerd. Gezien de (ontbrekende) communicatie vanuit kpn.nl en chubb.com bel ik zelf maar even. De even zo vriendelijke service medewerker verteld mij dat mijn telefoon niet te repareren is en ik een vergelijkbare telefoon van hetzelfde type krijg. Iets wat ik raar vind, aangezien hij net opnieuw is geïnstalleerd. Ook is dit niet met me overlegd. Helaas heeft de dame een storing en kan ze niet bij mijn gegevens. Soit.

Om 13.13 krijg ik vervolgens van kpn.nl danwel chubb.com een e-mail met het verzoek voor 13.00 een afspraak in te plannen voor dezelfde dag. Fysiek uiteraard onmogelijk en enkel bedoeld om, juridisch de 24 uur service (die is namelijk niet binnen 24 uur, maar binnen twee werkdagen) hard te maken. Ook dien ik akkoord te geven voor de reparatie/vervanging.

Ik bel terug en geef aan dat dit voor mij geen oplossing is en dat ik mijn telefoon terug wil. Uiteraard zonder dat deze gerepareerd is. De reparatie de chubb.com en kpn.nl niet uit kunnen voeren kan namelijk door om en nabij iedere lokale belwinkel binnen een uur worden afgehandeld. Ik repareer dan liever mijn telefoon zelf dan dat ik een tweede hands telefoon krijg.

Helaas is dit niet mogelijk, de telefoon is 'er' niet meer. De gehele maandag inmiddels bezig geweest met het contact met www.kpn.nl en www.chubb.com. Beide weigeren een klacht aan te nemen. Enkel een notitie voor intern gebruik is mogelijk. Hier zal ik geen terugkoppeling op krijgen en uiteraard brengt dit ook geen telefoon terug.

Helaas valt de klantenservice bij KPN ook stil na het weigeren van mijn klacht. Dit nadat ik pas bij de derde medewerker van kpn.nl iemand had die überhaupt wist wat Chubb.com was.

Als klap op de vuurpijl krijg ik achteraf na het weigeren van mijn klacht de absurd blijde boodschap dat mijn claim is geaccepteerd. Op e-mails komt geen reactie.

Ik wil mijn telefoon terug zodat ik deze kan laten repareren bij een echte telefoonspecialist.

TON Albregts
    Helaas is er zowel door KPN als door Chubb geen contact opgenomen. Het verzoek aan KPN om voor mij een klacht op te nemen werd helaas niet gehonoreerd. De uitleg die KPN hier voor gaf is dat ze enkel bereid zijn een interne notitie te maken ter verbetering van de dienstverlening. Dit is geen klacht en hier kan ik geen terugkoppeling op terug krijgen. Dit was nadat diverse KPN medewerkers geen idee hadden wie, of wat Chubb zou moeten zijn. Ook is er in plaats van een nieuwe telefoon, een verouderde versie van mijn telefoon opgestuurd. Uiteraard te laat. Hierdoor is het onmogelijk geworden mijn klacht op te lossen. Ook zijn zonder overleg door Chubb achteraf zaken in mijn polis gewijzigd zonder dat ik hier kennis van kon nemen. Uiteraard is er tot nu toe (7 dagen, waarvan 5 werkdagen) geen enkele reactie gekomen vanuit chubb.nl, of vanuit kpn.nl.
    Chubb
    Chubb heeft kennis genomen van de klacht en neemt direct contact op met de klant om tot een oplossing te komen

TON Albregts
Chubb heeft contact opgenomen. Absoluut keurig opgelost. De telefoon zelf kan helaas niet meer terug.

Ook een klacht indienen over Chubb?