Wij vinden dat Citroen Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Citroen Nederland: Citroën Nederland weigert om een degelijk onderzoek uit te voeren naar defecte motor van mijn auto
Details
Klacht
Omdat er een terugroepactie op mijn auto zat voor mogelijke defecten aan de distributieriem met daarbij eventuele nevenschade aan de motor, is mijn auto, een Citroën C3, op 22 mei jl. voor onderzoek geweest bij Broekhuis Citroën dealer in Ede. Daar gaf men aan dat er niks mis was met de distributieriem maar is er wel 1.25 motorolie bijgevuld. Op 1 juni jl. kwam Autobedrijf Kroon er bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt achter dat de motor dusdanig schade heeft, dat deze moet worden vervangen en dat ik er absoluut niet meer mee kon rijden. Sindsdien staat de auto bij Autobedrijf Kroon te Ede.In de tussentijd heb ik contact gehad met Citroën Nederland en is aan hen de kwestie voorgelegd. Citroën Nederland gaf Broekhuis Citroën dealer te Ede in beginsel de opdracht onderzoek te doen naar de defecte motor, te beginnen met een oliepeilmeting. De opdracht aan Broekhuis is midden juni gegeven en is tot op heden niet uitgevoerd. Mijn verzoek aan Citroën Nederland om een (onafhankelijke) expert op de zaak te zetten om het defect van de motor te achterhalen is niet gehonoreerd. Zij hebben de case gesloten. Daarom heb ik nu zelf een onafhankelijke schade expert ingeschakeld om de oorzaak van het defect van de motor te achterhalen.
Gewenste oplossing
Ik wil dat zij de kosten van de door mijzelf ingeschakelde schade-expert op zich nemen met daarbij de volledige reparatie van mijn auto en daarbij een vergoeding geven voor het geleden ongemak van de afgelopen maanden.Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.