Klacht Citroen Nederland: Citroen legt alle verantwoordelijkheid en kosten bij de koper bij constructiefout.

A.C.H. van Tilborg

Ik ben in het bezit van een Citroen C1 tot voor kort tot grote tevredenheid, echter ontdekte ik tot mijn grote schrik dat mijn achterbank en kofferbak drijfnat zijn en deels staat de schimmel op de bank. De auto is 4 jaar oud, nieuw gekocht.
De achterbank wordt hoofdzakelijk voor de boodschappen gebruikt.
Na de garantieperiode zijn we naar een Bovag bedrijf gegaan, aangezien de dealer veel duurder is met alles en wij daar zeer goede ervaring hebben.
Ook met de dealer gebeld, daar werden we erop gewezen dat we bij een ander waren geweest, men bood ons een straalkachel voor in de auto aan.
Zonder garage hebben we daar niets aan.
Citroen deed voorstellen zoals de auto met de verwarming laten draaien, op straat? Als de achterbank schimmel zou gaan vertonen, moesten wij zelf een nieuwe achterbank betalen, aldus de klantenservice.
Omdat we niet bij de dealer bleven worden we nu gestraft met de hoofdprijs waar wij niet schuldig aan zijn. We worden op deze wijze gedwongen bij de dealer te blijven.
Het blijkt te gaan om een bij hen bekende constructiefout, in mijn geval het derde remlicht waarvan de afdichting niet goed was. Alle auto's kunnen dit euvel vertonen. Van diverse bouwjaren, maakt niet uit.
De neefjes Peugiot 107 en Toyota Aygo kunnen dit euvel ook vertonen.
Hoe zij er mee om gaan weet ik niet, maar Citroen onttrekt zich aan alle verantwoordelijkheid.
Er blijken nog 2 plaatsen te zijn die de lekkage kunnen veroorzaken.
Na reparatie 4 weken geleden voortdurend handdoeken in de auto gelegd te hebben geconstateerd dat het zinloos is, aangezien de eerste schimmelplekken al aanwezig zijn.
Ten einde raad maar weer de garage gebeld, we mochten de auto bij hun brengen zodat zij de auto in een verwarmde ruimte kunnen drogen en schoonmaken.
De garage gaat dus verder dan degene waar de auto is gekocht, vreemd dat mensen dan niet voor de dealer kiezen.

Compensatie voor gemaakte kosten en alle rompslomp erom heen zoals het kwijt zijn van de auto om te drogen.

Wij vinden dat Citroen Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Citroen Nederland?