Klacht Citroen Nederland: Ernstige lakschade links en rechts van de voorruit

A. Maas vd Kamer

L.S.

Toen ik een paar dagen geleden eens goed naar de voorruit van mijn Picasso (40-TBH-8) keek schrok ik best behoorlijk, want het bleek dat er een ernstige lakbeschadiging was links van mijn voorruit (en ook lichtjes aan de rechterkant). Ik besprak dat met enkele buren (allemaal autofans) en die keken allen verbaasd en zeiden dat ze zo'n ernstige lakbeschadiging heel, heel ongewoon vonden en dat dat vast onder de garantie van Citroen zou vallen.
Dus viel het me erg tegen toen ik afgelopen week in mijn garage (in Bunnik) hoorde dat die beschadiging ("steenslag"?) buiten de garantie viel omdat mijn auto uit 2012 stamt. De delen waarom het ging bleken volgens de medewerkers van de garage van roestgevoelig alluminium te zijn. Zij hadden de afgelopen tijd al meerdere klachten van klanten gehad die met hetzelfde euvel kampten. Een reparatie ervan zou liefst 300 Euro gaan kosten! De voorruit van mijn auto, waar ik verder heel tevreden mee ben, ziet er nu bepaald niet fraai uit

Ik ben zelf een dergelijke spontane lakbeschadiging nog nooit tegengekomen, terwijl ik in mijn leven vele auto’s heb “versleten’: van Renault, Mitshubishi, Mazda tot mijn (eerste) Citroen. Dus is dit waarschijnlijk voor mij een reden om bij een volgende auto geen Citroen meer aan te schaffen.

Ondanks de verlopen garantie vraag ik U hierbij toch of het niet mogelijk is om die beschadiging onder de garantie te laten valleen en te vergoeden, eventueel een gedeelte ervan.

Ter informatie stuur ik een paar foto's op van de schade.

Paul Maas

Vergoeding van de reparatiekosten

Wij vinden dat Citroen Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Citroen Nederland?