Klacht City Aparthotel: City Apart Hotel Arnhem komt toezegging niet na en weigert betalen

Dekkers

Wij hadden voor een week City Aparthotel Boulevard in Arnhem geboekt.

City Aparthotel heeft op eigen initiatief, door een door hen genoemde lekkage op de City Aparthotel Boulevard (Heuvelink 26-1, 6828 KP Arnhem) omgeboekt naar het alternatief City Aparthotel Looierstraat 48 1, 6811 AZ Arnhem (voortaan “De Gele Rijder 1).

Deze mutatie werd echter maandagochtend 26 april 2021, dus op de dag van onze aankomst in Arnhem aan ons medegedeeld en gebracht als feit.

Wij zijn daardoor door City Aparthotel geconfronteerd met een voldongen feit als alternatief dat wij niet goed konden beoordelen tot het moment van onze aankomst bij “De Gele Rijder 1".

Wij hebben hierop telefonisch contact met City Aparthotel gehad. Eenmaal binnen het pand ( “De Gele Rijder 1) blijkt ons inziens dat De Gele Rijder 1 niet overeenkomt of gelijkwaardig is met de verwachtingen bij City Aparthotel Boulevard. Wij hebben voor de goede orde alles fotografisch vastgelegd en gefilmd, omdat de booking.com foto’s en omschrijving van de Gele Rijder -1 niet overeenkomen met de door ons vastgelegde werkelijkheid.

De Gele Rijder is ons inziens een armoedige en (intern) gehorige accommodatie: niet alleen zijn de schamele stapelbedden -die in een gehorige wasruimte met wasautomaat en droger en afzuigventilatie gedeeld worden- ongeschikt voor 2 tieners van 15, ook de door City Aparthotel beschreven bank/bedbank in de woonkamer was gewoon smerig en oud.

Wij hebben dit direct gemeld dat wij deze accomodatie niet acceptabel vinden en zijn in overleg met City Aparthotel direct vertrokken.

Wij hebben toen met moeite zelf nog vervangende accomodatie moeten zoeken en regelen, wat niet eenvoudig bleek in deze eerste week van de mei-vakantie van Hollands Midden. Uiteindelijk hebben we in de regio Arnhem het Hotel Arnhem van der Valk gevonden om onze week alsnog te kunnen doorbrengen in Arnhem als vakantie.

Na ons vertrek bij De Gele Rijder 1 volgde een logistiek afhandeling van digitaal berichtenverkeer en annulering. CITY APARTHOTEL heeft overigens niet gereageerd op ons digitale bericht met grieven, maar wel later medegedeeld via Booking.com dat van de totaal € 626 die door ons betaald is wij slechts 80,60 euro terugkrijgen. Wij voelen ons niet serieus genomen en misleid. Wij zijn daarom genoodzaakt een juridisch traject in te zetten om ons geld (totaal € 626) aan City Apart volledig terug te krijgen + (€ 1090) compensatie voor noodgedwongen vervangende accommodatie.

Wij hebben ons constructief en harmonieus opgesteld maar voelen ons niet serieus genomen en misleid. Wij zijn daarom genoodzaakt een juridisch traject in te zetten om ons geld (totaal € 626) aan City Apart volledig terug te krijgen + de financiële compensatie totaal (€ 1090 ook via Booking.com) voor de vervangende overnachting in het Hotel Arnhem van der Valk. Wij willen ons geld terug.

Wij vinden dat City Aparthotel hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over City Aparthotel?