Klacht City Bikes : Ondeugdelijk product wordt niet teruggenomen, geen vergoeding en slechte communicatie

Klachtnummer
# 403708
Gebruiker
Lotje
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Verschillende onderdelen van de fiets waren stuk, waaronder de binnenband en de kettingkast (die het kort na de eerste ritten begaf).

Ik wilde het product retourneren maar City Bikes gaf aan dat het voorbij de retourtermijn van 14 dagen was. Ze boden me aan om de fiets in R'dam langs te brengen, maar aangezien ik afhankelijk ben van de fiets en het OV zou dit me tientallen euro's kosten (los van de tijd).

Toen ik dit aangaf, zeiden ze in overweging te nemen of ze het onderhoud door een derde partij (deels) zouden vergoeden. Na het versturen van een factuur van een onderhoudsbeurt hoorde ik weken niks meer. Uiteindelijk na een telefoontje communiceren ze twee zaken: 1. ze nemen de fiets niet meer terug na gebruik en 2. ze vergoeden aan en van derden.

Oftewel, ze kunnen en willen niks voor me betekenen.

De oplossing

Ik wil dat ze de fiets terugnemen of de onderhoudskosten t.w.v. €75 vergoeden.

0 reacties

Ook een klacht indienen over City Bikes ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen