Klacht Codagex: Het ontlopen van de veranwoordelijkheid van producent, importeur en leverancier

sepppie

Hoi

Vorig jaar september is mijn fiets uit mijn huis gestolen. Na alles geregeld was wist ik al gauw welke ik zou aanschaffen : Colnago Prestige. Cyclocross fiets

Deze heb ik bij een bevriende fietsenwinkel in Hengelo gekocht Vision Sports. In oktober 2019

Na een paar maanden super te hebben gereden, veel wedstrijden te hebben gedraaid ontdekte ik in februari/ maart een scheurtje in de bracket(waar de trapper zit)

Dit heb ik gelijk gemeld bij de verkoper, maar die zei dat hij op dat moment niets kon doen aangezien de fabrieken door Corona dicht waren. In mei begon alles weer een beetje te draaien en Colnago gaf te kennen dat zij het frame in juni graag wilde inspecteren.

Frame is in juni opgestuurd naar Colnago en in augustus kreeg ik bericht van de verkoper dat het geen garantie was omdat er meerdere beschadigingen op het frame zichtbaar waren:
Dat klopt ook: tussen de achtervork en het wiel en de achtervork en voor blad blijft modder zitten tijdens het veldrijden wat meedraaid en dus een beschadiging achterlaat. Ook het slaan van de ketting laat enkele pitjes in de lak achter wanneer je over hobbels rijdt: kortom beschadigingen die ontstaan na gebruikelijke omgang met een veldrijfiets.
De stelling van Colnago is echter dat hierdoor de stijfheid van het frame niet meer te garanderen is en dus van een fabricagefout geen sprake is.

De fiets is teruggestuurd naar de importeur Codagex en die verschuilt zich achter de mening van de fabriek van Colnago. Ik heb zelf gelukkig kunnen bellen met Codagex en die kwamen met het voorstel de fiets te laten repareren. Op zich prima: echter was dit 700 € maar uit coulance zijn zij bereid de helft van de kosten te nemen
Hier voel ik natuurlijk weinig voor, temeer omdat ik zelf een offerte heb voor reparatie van 325,=

Nu gaat het mij niet om het geld, maar wel om het gemak waarmee je aan de kant wordt geschoven, door zowel leverancier, importeur en fabrikant:

Ik heb de fiets gebruikt waar hij voor gemaakt is: veldrijden! Er ontstaat een breuk en iedere partij trekt zijn handen er af.
Ik ben nu drie maanden verder en verwacht mijn frame met scheur volgende week terug….zoals het er nu uit ziet ga ik het zelf moeten regelen

Resume:
Op zich allemaal geen ramp, maar zou het toch geweldig vinden wanneer kassa alleen al een belletje naar codagex zou doen.

Het telefoonnummer van de gezant van Codagex die mij gebeld heeft is : +31613439335

Zorgen dat ik of een nieuw frame krijg, of een kosteloze reparatie regelt.
Codagex heeft aangeboden de helft van de reparatiekosten te nemen. totaal 700 dus 350 euro. Principekwestie geworden. 5 maanden fiets kwijt met een belachelijke reden om de garantie te ontlopen: meerdere beschadigingen (die ontstaan zijn door inslijten modder op de lak tijdens cyclocross) waardoor er geen sprake is van een fabricagefout.....volgens Codagex/Colnago. Niet akkoord gegaan natuurlijk met dit waardeloze arrogante voorstel. Steek het frame nog liever in de fik! resume: als je een Colnago cyclocross- Prestige koopt, gebruik de fiets dan als boodschappenfiets, want als je hem beschadigt vervalt de garantie... Inmiddels een mooie Ridley besteld maar koop nooit...nooit ...nooit meer een Colnago of een andere fiets waarvan Codagex de importeur is!!! xxx seppo

Wij vinden dat Codagex hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Codagex?