Klacht Cogas: Beëindiging contract Ziggo / 'Gedwongen' overstap naar Caiway

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 81615
Gebruiker
Naomi Jansen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik vind het bijzonder lastig, onaangenaam en onnodig duur dat ik van Ziggo naar Caiway 'moet'. Vooral de gedwongen wijziging van mijn e-mailadres is erg hinderlijk, als zzp-er krijg ik mijn opdrachten binnen via de honderden visitekaartjes die na jaren van hard (net)werken in omloop zijn. Maar ook privé mag ik er niet aan denken wat een werk het me zal kosten al mijn bekenden en relaties zoals ziekenhuis, verzekeraars, bibliotheek, energieprovider etc. etc. op de hoogte te stellen van een nieuw mail-adres.

Uiteraard heb ik meteen bij Cogas zelf geklaagd en een klacht bij de ACM neergelegd. Graag zie ik dat er een doorzendtermijn voor de e-mail in acht wordt genomen of nog beter: dat de breuk met Ziggo wordt opgeschort tot het moment dat Cogas meerdere leveranciers kan toelaten op het glasvezelnet.

Tenslotte stoort het mij dat we weer allerhande kastjes en modems kunnen weggooien: ik ben van de duurzaamheid en NIET van het wegmikken. Niet van spullen EN niet van klanten!

De oplossing

Ik zou willen dat met mij een reële keuze laat tussen meerdere providers. Als het daartoe nodig is om de 'scheiding' tussen Cogas en Ziggo wat uit te stellen, dan moet dat maar. Vervolgens wens ik een periode van 6 maanden waarin mijn e-mail wordt doorgestuurd naar mijn nieuwe adres, zodat ik niets of niemand over het hoofd zie.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Cogas hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Naomi Jansen
    Datum
    Cogas reageerde met een verwijzing naar Ziggo resp. Caiway: onversneden staaltje kastje/muur. Cogas is niet actief op deze site. Wel nog een klacht lopen bij de Autoriteit Consument en Markt: ik vind nl. niet dat dit soort verplichte winkelnering van deze tijd is. Benieuwd hoe her verder gaat, half Twente roert zich.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Naomi Jansen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Cogas?