Opgelost door Collectief voor Nederlandse Ondernemers: Misleid door Nederlands Collectief voor Ondernemers

JvanGeest

Gister ben ik telefonisch benaderd door Nederlands Collectief voor Ondernemers. Een maand eerder was ik ook al gebeld over energie voordelen. Deze heb ik afgekapt en het nummer geblokkeerd. Nu werd ik weer gebeld en dit overviel mij omdat ze veel gegevens van mij konden opnoemen. Hij was onafhankelijk en belde ondernemers om hun te helpen aan de laagste energiekosten. Het bedrag wat ik maandelijks zou betalen zag er goed uit (was inderdaad lager dan ik nu betaalde). Wat ik alleen niet had gezien in de wat kleinere lettertjes was dat het energie verbruik wat was ingevoerd helemaal niet mijn verbruik was en onrealistisch laag was en daar was de prijs oa op berekend. Tevens waren de bedragen exclusief BTW wat mij niet verteld was. Toen ik bevestigde dacht ik ook dat ik een wettelijke bedenktijd had en het nog even kon vergelijken. De tarieven die mij geboden waren ben ik achteraf gaan vergelijken en die bleken veel hoger dan wat nu markt conform is bij vergelijkbare contracten. De voorwaarden krijg je pas achteraf in je mail, dus die kan je niet doornemen voordat je akkoord gaat. Toen ik de volgende dag het zakelijk energie collectief belde over mijn bevindingen en dat ik van dit contract af wilde werd mij doodleuk verteld dat dit niet mogelijk is bij een zakelijk contract van Eneco en dat ze niets voor me konden doen. Ik heb nog niet zo lang een eenmansbedrijfje en wist niet dat je bij zakelijke overeenkomsten geen wettelijke bedenktijd hebt. In plaats van dat ik er 130 euro per jaar op vooruit ga heb ik berekend dat ik er per jaar 250 euro op achteruit ga en ik zit er ook nog eens 4 jaar aan vast. Ik voel me zo ontzettend misleid en begrijp niet dat ik zo goedgelovig ben geweest.

Het contract ontbinden wat ik zo genaamd afgesloten heb.
Afgelopen woensdag heb ik een aangetekende brief verstuurd naar NCOV met daarin de beëindiging van de overeenkomst. Deze brief ongeopend kreeg ik retour gestuurd. Gister kreeg ik van Eneco Zakelijk een email dat de overeenkomst beëindigd is! Bedankt voor uw reacties! Het heeft mij erg geholpen.

Beste meneer van Geest,

Allereerst wil ik u erop attenderen dat wij Collectief voor Nederlandse Ondernemers (CVNO) u niet hebben benaderd voor een energiecontract bij Eneco. U bent benaderd door Nederlandse Collectief voor Ondernemers (NCVO), zeker verwarrend. De manier waarop u bent geïnformeerd is heel vervelend en onjuist.

Gelukkig heeft iedereen in Nederland, zowel particulier als zakelijk, recht op minimaal 14 dagen bedenktijd. Vaak horen wij dat NCVO mensen verkeerd informeert puur uit eigen belang. Ik neem aan dat u een email/bevestiging van NCVO heeft ontvangen. Het beste kunt u die email doorsturen naar zakelijk@eneco.nl met een kort uitleg over de telefonische benadering en verzoek om dat contract te annuleren. Eneco zal vervolgens zelf het contract annuleren en NCVO hierop aanspreken.

Mocht u er niet uitkomen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Beste heer van Geest,

Pff dit is natuurlijk heel vervelend. Tot nu toe heeft u juist gehandeld. Ik adviseer om de brief ook naar zakelijk@eneco.nl te mailen. Mocht u een ZZP'er zijn, dan wordt u wettelijk gezien als consument, en heeft u altijd 14 dagen bedenktijd. Als dit zo is, geef dit ook aan bij Eneco.
    Ook kunt u uw huidige leverancier contacteren en aangeven dat u niet wilt overstappen en dat u basis van verkeerde voorwendselen akkoord heeft gegeven. Het kan zijn dat uw huidige leverancier alsnog de overstap ongedaan maken.

Als u geen reactie ontvangt van de tussenpersoon of Eneco binnen 2 weken, kunt u aankloppen bij Juridische Loket.

Ik moet eerlijk zeggen, dit soort partijen geven de hele energiemarkt een slechte naam door klanten manipulatief te benaderen.

Ik wens u succes, en graag hoor ik of dit opgelost is.
    JvanGeest
    Ik ben geen zzp-er maar ik ben een eenmanszaak
    Collectief voor Nederlandse Ondernemers
    Ik neem aan dat tijdens het gesprek aan u niet is verteld dat u geen bedenktijd heeft of/en hoeveel u daadwerkelijk gaat betalen. Als u niet volledig bent geïnformeerd en u heeft alsnog akkoord gegeven dan kunt u er van afzien. Het zal wel tijd en moeite kosten maar uiteindelijk moeten zij dit annuleren. We wonen gelukkig in Nederland, en dit soort zaken zijn in het verleden vaker in voordeel van de ondernemer uitgekomen.
    Ik zou zeggen, geef het niet op, u bent gewoon opgelicht. En dat mag niet!
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Collectief voor Nederlandse Ondernemers?