Opgelost door Columbus reismagazine: kennismaking pakket blijkt abonnement

W!M

Als je gebruik maakt van de aanbieding om kennis te maken met Columbus Travel - 4 magazines en 1 reisplanner, voor een bedrag van eenmalig € 10, blijk je tevens toestemming te geven aan een abonnement van € 39 per kwartaal. Ook dit bedrag wordt automatisch van je rekening geschreven. Pas in de ontvangen bladen kun je de voorwaarden lezen. In de advertentie is dit niet verwoord. Wil je dan alsnog je geld terug dan berekend Columbus 6 euro administratiekosten en alsnog de helft van de berekende abonnementskosten. het verweer vanuit Columbus is dan telkens: u maakt geen gebruik van een cadeau abonnement. Die term van cadeau abonnement kan dan voor de ingewijde betekenen dat er geen vervolg abonnement aan vastzit, voor mij zegt dit criterium niets.
Ik vind het van Columbus via abonnementenland erg sneeky om zo ongewenste abonnementen af te dwingen. (reeds 55000 voorgangers!)

Gewoon in de advertentie uitspreken of er wel of geen vervolgverplichtingen aan vast zitten in plaats van hier omheen draaien.

Wij vinden dat Columbus reismagazine hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

W!M
    Uiteindelijk geeft Columbus per mail een juist antwoord en haalt alle verplichtingen van dit zogenaamd abonnement uit de administratie. Gelukkig dat Columbus hiermee aangeeft dat argumenten voor misleidende reclame niet bij hen thuishoren. Nu mijn casus is opgelost hoop ik dat Columbus ook daadwerkelijk eerlijke reclame en werving gaat voeren.