Opgelost door Comfort partners: Een snerpend geluid in de verwarmingsunit is na ruim 6 maanden nog steeds niet opgelosten

sad Opgelost
A.W.J. Milder

Sinds september 2019 komt er een steeds (op onregelmatige tijden) terugkerend snerpend geluid uit wat eerst leek de ventilatiebox. Na onderzoek door Comfort Partners blijkt dat de verwarmingsunit te zijn. Comfort Partners wijst naar Vattenfall en Vattenfall die - op mijn
verzoek - op 16-03 langskwam wijst naar Comfort Partners. Voor het uitgebreide onderzoek op 14-02 en 27-02 kreeg ik een rekening van 245,69 euro van Comfort Partners. Dat terwijl het probleem nog steeds niet is opgelost...... Het snerpende geluid houdt of haalt me al meer dan een een half jaar uit mijn slaap. Comfort Partners hebben niet gereageerd op mijn mails van 16-03 en 03-04, waarin melding dat Vattenfall zich niet verantwoordelijk voelt.

1) In contact treden met Vattenfall om uit te maken waar de verantwoordelijkheid ligt (ik ben geen technicus!), zodat het probleem dat al ruim een half jaar sleept, opgelost wordt.

2) Met mij in overleg treden m.b.t. de factuur.

Comfort partners is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

A.W.J. Milder
    Omdat ik geen reactie kreeg op mijn mails aan Comfort Partners, heb ik weer contact gezocht met Vattenfall. Die stuurde afgelopen vrijdag een monteur die - na het door mij opgenomen geluid gehoord te hebben en de unit bekeken te hebben - constateerde dat het defect zat in de Danfoss IHTP klep, Die vertoonde aanslag (door lekkage), en zou vernieuwd moeten worden door Comfort Partners.
    Vanochtend werd ik gebeld door Comfort Partners voor een afspraak, maar daarna bleek dat er nog overleg plaats moest vinden tussen hoofdmonteur en hoofd afdeling. Ik zou teruggebeld worden voor de te maken afspraak. Hopelijk wordt er nu maar een oplossing toe gewerkt!
    A.W.J. Milder
    Ik heb inmiddels een prijsopgave gekregen voor het door Vattenfall gesignaleerde te vervangen onderdeel gekregen van Comfort Partners. Men gaf aan:
    - Danfoss Controller IHPT Kvs 3,0 45-65 473,11 euro
    - Danfoss controller IHPT 45-65 459,80 euro
    Manuur (schatting) 98,28 euro

Aangezien de verwarmingsunit pas in november 2015 is geïnstalleerd vroeg ik (telefonisch) of er op dit onderdeel geen garantie zat. Het antwoord was dat er 3 jaar garantie gold, hetgeen mij vreemd voorkomt. Het indringende geluid deed zich al in september 2019 voor, binnen 4 jaar na installatie van een complete nieuwe stadsverwarmingsunit, waar de controller deel van uitmaakt.
    Ik zal z.s.m. met Comfort Partners in gesprek gaan over het feit dat zij zelf het euvel niet hebben gesignaleerd en ook niet weten om welk type controller het gaat. De prijsopgave geeft nl twee types weer en bij de installatie zou, zo zei men, zal moeten blijken welk type er geinstalleerd moet worden. Ik heb contact gezocht met offerteverzender mevr. Commadeur-de Wit en technische vragen kon zij niet beantwoorden. Die moesten weer gesteld worden aan de afdeling Inkoop.
    Inmiddels heb ik wel een creditnota ontvangen van 122,85 euro voor het onderzoek van 27-02. Het onderzoek van 14-02 komt wel voor mijn rekening.

A.W.J. Milder
Comfort Partners zouden aan de leverancier van de verwarmingsunit vragen of het bewuste onderdeel onder een garantieregeling viel, 4 jaar na installatie van de unit. In dat geval zou het bedrag dat ik betaald heb, aan mij gecrediteerd worden. Ik heb daar echter niets meer over gehoord van Comfort Partners.

Ook een klacht indienen over Comfort partners?