Klacht Computerbuddies.nl: Conflict of interest ten nadelen van de klant nlaste
Details
Klacht
In het verleden was ik bij Guudion particulier klant voor hulp bij voorkomende computerproblemen d.m.v. een maandabonnement. Na telefonisch contact, kon dan in de meeste gevallen een van hun medewerkers assistentie verlenen door middel van de z.g. hulp op afstand. Voor mij bewees deze vorm van probleemoplossing een zeker aantrekkelijk en betrouwbaar antwoord op al mijn computerproblemen. Op een goed moment heeft de oorspronkelijke eigenaar Guidion deze activiteiten overgedaan aan Computerbuddies, gevestigd te Amersfoort , waar ik aanvankelijk bijzonder tevreden over was.Echter de laatste jaren bestaan hun activiteiten niet alleen uit de gebruikelijke computerbijstand aan particulieren, maar behoort de verkoop van soft- en hardware ook tot hun verdienmodel. Zelfs heeft het er alle schijn van, dat dit hun eerste prioriteit heeft. Door de vertrouwelijke informatie die zij met hun hulp op afstand opdoen of mogelijk zelfs naar op zoek zijn, kunnen zij met die verzamelde kennis op eenvoudige wijze hun onwetende klanten hun producten aansmeren. Deze combinatie lijkt mij geen aanvaardbare of betrouwbare commerciële activiteit.
Zelf heb ik tot mijn groot ongenoegen de negatieve financiële resultaten daarvan moeten ondervinden.
Het lijkt mij zinvol wanneer u aan deze practijken aandacht besteedt.
Gewenste oplossing
Dat het bedrijf ophoudt met deze laakbare practijken en mij in ieder geval de kosten van de aangeschafte back-up software restitueert.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.