Klacht Computerwinkel Spijkenisse: Garantie tot voordeur (verlengbaar tegen betaling).

Bart

Mijn dochter (11 jaar) kocht op 22-11-2018 een iPhone 6S (basisprijs 200 euro). Bij deze bestelling heb ik direct een nieuwe accu laten installeren (20 euro) en de garantie van 3 maanden verlengt naar een jaar (10 euro).

Na korte tijd begonnen de problemen: het scherm werkte steeds een paar minuten prima, en reageerde daarna ineens niet meer op touch-invoer. Ook de batterij, die ik nieuw had laten installeren, bleek op te zijn (en leek dus in het geheel niet vervangen te zijn). Hierover heb ik een mail gestuurd aan Computerwinkel Spijkenisse en ontving een mail terug dat deze onder de garantie zou worden gerepareerd.

Na insturen van het apparaat ontving ik echter een mail terug – garantie afgekeurd want de originele doos zat er niet bij. De batterij zou wel zijn vervangen. Er zat ook een factuur bij van EUR 5 voor de verzendkosten. Toen ik belde werd me doodleuk meegedeeld dat ze eigenlijk helemaal geen reparaties uitvoeren onder garantie, met uitzondering van het vervangen van een batterij. Met andere woorden: “We verkopen wel garantie, maar leveren die niet”. En dan wel 5 euro eisen om je niet gerepareerde apparaat terug te sturen???

Ik heb aangegeven dat ik hierover een beoordeling ging geven en dat die niet positief zou zijn. Dat vond de betreffende medewerker “chantage”. Wat ik vind van het verkopen van kapotte telefoons en het verkopen van garantie die je niet geeft laat zich raden. Toen ik eenmaal op internet beoordelingen zocht over deze winkel werd ik overspoeld met klachten en slechte ervaringen.

AANVULLING:
Naar aanleiding van mijn review op Kiyoh, plaatste Computerwinkel Spijkenisse de volgende onjuiste reactie:
“Jammer, onze kant van het verhaal is anders. Wij hebben de telefoon ontvangen met een (door de klant zelf geplaatste) kapotte en vieze screen protector. Dit aan onze klant kunnen toelichten dat het touchscreen hierdoor niet goed meer functioneert. De accu is onder garantie vervangen. Hiermee is ons inziens de garantie aanvraag goed afgehandeld. Indien u na het verwijderen van het kapotte en vieze screen protector nog steeds problemen ervaart, kunt u het toestel schoonmaken en opnieuw insturen voor een nieuwe garantie aanvraag.”

Deze reactie klopt niet: Het scherm werkt de eerste minuten na reset steeds prima. De (prima) screenprotector is dus het probleem niet, en had bovendien ter onderzoek in de winkel gewoon verwijderd kunnen worden. De klacht wordt hier afgeschoven.

De telefoon ter reparatie terugnemen en de klacht oplossen. De garantie is nog geldig tot 22 november.

Wij vinden dat Computerwinkel Spijkenisse hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Computerwinkel Spijkenisse?