Opgelost door ConAc: Wel aanbetaald, maar nog niet geleverd na 7 maanden

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 468155
Gebruiker
Wijnliefhebber
Datum
8 reacties

Details

Klacht

Eind december 2019 hebben wij bij Conac/[gemodereerd]/ [persoonlijke gegevens verwijderd] een wijnrek met toebehoren besteld voor €925 en daarvan de helft € 462,50 aanbetaald met de afspraak dat in februari 2020 geleverd zou worden. Nu na 7 maanden en meerdere telefonische contacten en toezeggingen is het nog altijd niet geleverd.

Gewenste oplossing

Zo spoedig mogelijk leveren of geld terug
Geboden oplossing
Het wijnrek is nu idd geleverd, daar zijn we blij mee. Blijft staan dat we vanaf het begin na de eerste aanbetaling een duidelijke communicatie over de gang van zaken hebben gemist. Steeds moesten wij initiatief nemen over de stand van zaken. Wij denken dat dit een belangrijk verbeterpunt is voor toekomstige klanten van ConAc.
Status
opgelost
Beoordeling
content

8 reacties

  1. Auteur
    ConAc
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Vanwege de strengere coronamaatregelen in Frankrijk heeft de productie lange tijd stilgelegen.

    Eerder deze week hebben we eindelijk concreet nieuws ontvangen van de producent. Uw bestelling zal naar verwachting in week 33, rechtstreeks vanuit Frankrijk, worden aangeleverd.
  2. Auteur
    Wijnliefhebber
    Datum
    We hebben nu idd de toezegging gekregen dat er geleverd gaat worden, maar we hebben eerder toezeggingen gekregen die niet nagekomen werden, dus wat ons betreft is de klacht pasafgehandeld als er geleverd is.
  3. Auteur
    Wijnliefhebber
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  4. Auteur
    Wijnliefhebber
    Datum
    Inmiddels is het week 34 en er is nog niets geleverd. Ook hebben we na het eerste contact met de toezegging van levering in week 33 niets meer gehoord. Als er eind van de week nog niets is geleverd gaan we verdere juridische stappen ondernemen.
  5. Auteur
    ConAc
    Datum
    Zoals telefonisch vandaag al aan u meegedeeld is, hebben wij afgelopen vrijdag de definitieve inkoopfactuur van de Franse producent ontvangen. Deze factuur ontvangen wij op het moment dat de order in Frankrijk als afgehandeld beschouwd wordt. Dit is dus een indicatie dat de zending klaar staat voor verzending of reeds onderweg is naar Nederland. We hebben navraag gedaan en verwachten zeer spoedig concreet nieuws.
    Verdere juridische stappen zijn niet nodig, in goed overleg komen we altijd tot een bevredigende oplossing.
  6. Auteur
    Wijnliefhebber
    Datum
    De klacht is wat ons betreft pas opgelost als er is geleverd.

  7. Auteur
    Wijnliefhebber
    Datum
    Inmiddels zijn we 8 maanden na bestelling en aanbetaling verder en nog steeds is er geen concrete leveringsdatum gepland, ondanks allerlei vage toezeggingen "dat we er wel uit komen".
    Verdere juridische stappen gaan we zetten als er niet deze week (36) geleverd wordt dan wel de aanbetaling wordt teruggestort . Ook inschakelen van de media sluiten wij niet uit.
  8. Auteur
    ConAc
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer (aanpassing moderator),

    De goederen zijn geleverd en u hebt de eindafrekening voldaan.
    Hiermee lijkt mij deze kwestie volledig te zijn afgehandeld.

    Veel plezier van het aangeschafte wijnrek.

    Met vriendelijke groet,
    ConAc

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over ConAc?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen