Klacht Conditiecentrum Zonnetrap B.V. : Geen compensatie na niet nakomen contractuele verplichtingen.

KlachtSportschool

Door de coronacrisis ging Conditiecentrum Zonnetrap een aantal maanden dicht, zoals alle sportscholen in Nederland. Het bedrijf was voor deze periode begonnen met het werven van klanten voor een nieuw concept. Ik ben daarin meegegaan. Mijn oude (maandelijks te betalen en op te zeggen) abonnement kwam hierdoor te vervallen en ik kreeg een pasje van UnitedFitnessClubs.com, waarvoor ik 120 euro vooruit heb betaald, zodat ik een heel jaar bij de Zonnetrap kon blijven sporten. Volgens de informatie die toen werd gegeven, zouden ook andere sportscholen aangesloten zijn bij UnitedFitnessClubs.com, waardoor je ook bij andere sportscholen, indien gewenst, gebruik van de sportfaciliteiten zou kunnen maken.

Tijdens de coronacrisis is er vrijwel geen contact geweest met de klanten tot 29 juni, 2 dagen voor het officieel heropenen na opheffing van de coronamaatregelen door het RIVM. In deze mail werd aangekondigd dat het niet mogelijk zou zijn vanaf 1 juli te komen sporten, in verband met een verbouwing. Verder werd niets vermeld over alternatieve sportmogelijkheden of een datum van heropening. Hierop heb ik dan ook contact gezocht met de eigenaresse van Conditiecentrum Zonnetrap. Mij werd verteld dat zij met een andere sportschool in de buurt (HCZ) contact zouden hebben om te zorgen dat ik daar in de tussentijd zou kunnen sporten. Ook zouden proeflessen gedaan kunnen worden bij andere sportscholen via het concept UnitedFitnessClubs.com. Geld terug was in ieder geval niet mogelijk. Dat op dat moment ook niet meer ingelogd kon worden op de website UnitedFitnessClubs.com, kwam volgens haar omdat, ook deze, werd vernieuwd.

Na contact te hebben gehad met de andere sportschool in de buurt (HCZ) is mij duidelijk geworden dat meerdere mensen dit verhaal is verteld, maar er nooit door de eigenaresse van Conditiecentrum Zonnetrap contact is opgenomen met HCZ. Ook is er op dit moment maar 1 sportschool aangesloten bij UnitedFitnessClubs.com, namelijk Conditiecentrum Zonnetrap zelf, waardoor sporten of proeflessen bij andere sportscholen, helemaal niet via dit concept tot de mogelijkheid behoren.

Allereerst is er dus sprake van een gebrek aan communicatie, transparantie en eerlijkheid. Daarnaast hebben ik en vele anderen betaald voor goederen/services, die niet geleverd (kunnen) worden, maar waar wij niet voor worden gecompenseerd, ondanks het door de sportschool niet nakomen van contractuele verplichtingen.

Ik wil graag gehele ontbinding van mijn contract met Conditiecentrum Zonnetrap en UnitedFitnessClubs.com, op grond van artikel 6:265 BW, wegens het niet nakomen van contractuele verplichtingen. Daarnaast wil ik een bijbehorende compensatie voor het bedrag dat ik heb betaald voor deze goederen/services, namelijk 120,00 euro.

Gezien het gaat om een onaangekondigde sluiting van de faciliteiten, na opheffen van door de overheid verplichte maatregelen, is een verzaking van terugbetaling op grond van een overmachtssituatie niet van toepassing in deze zaak.

Wij vinden dat Conditiecentrum Zonnetrap B.V. hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Conditiecentrum Zonnetrap B.V. ?