Klacht Confetti Shopping Group: Confettishop; annulering bestelling niet geaccepteerd en geen geld terug

Klachtnummer
# 341099
Gebruiker
Klacht
Datum
14 reacties

Details

De klacht

Onderstaande klacht is door anderen ook reeds verschillende keren ingediend. Op 14 dec jl heb ik op persoonlijke titel een bestelling geplaatst bij de Confettishop/Feestartikelen4u.nl ad EUR 73,95. De bestelling is na plaatsing direct afgerekend.
Op 17 december ontving ik bericht (zoals blijkt meer klanten) dat de order niet gereed was om verzonden te worden en pas over 3 werkdagen zou worden verzonden. Zodra de order verzonden is zou ik rond middernacht in de nacht van verzending een bevestiging per mail ontvangen. Aangezien ik de bestelling binnen de op de website vermelde datum nodig had heb ik direct bij de klantenservice aangegeven dat ik de bestelling wens te annuleren en mijn geld retour wens te ontvangen.
Op 18 december ontving ik het vriendelijke bericht van de klantenservice dat ‘’volgens de Wet kopen op Afstand’’ consumenten recht hebben op het annuleren van producten maar bedrijven, verenigingen en stichtingen niet. De klantenservice verwees naar wetboek 6 en gaf aan de annulering niet te accepteren.
Na dit servicebericht heb ik op 18 december bezwaar gemaakt op grond van het feit dat ik de bestelling wel degelijk als consument heb geplaatst. Het feit dat een zakelijk e-mailadres is gebruikt en het pakket is verzonden naar een zakelijk adres (pick-up) wil niet zeggen dat de bestelling door een bedrijf geplaatst is. Voorts kan uit de betaling worden opgemaakt dat deze is voldaan via mijn persoonlijke rekening (niet via een bedrijf).
Op 20 december heb ik het bericht ontvangen dat het niet mogelijk is om de voorraad terug te nemen aangezien een zakelijk afleveradres/naam zou zijn gebruikt. Dit terwijl hier geen sprake van kan zijn indien de betaling/bestelling op persoonlijke titel heeft plaatsgevonden. Voorts werd de mail afgesloten met de zin dat het hier geen onwil betreft echter de keuze van de klant. Dit terwijl ik juist in mijn bezwaar heb aangegeven dat dit uitdrukkelijk niet mijn keus is.
Op 22 december heb ik inmiddels voor de derde keer bezwaar gemaakt met het verzoek het betaalde bedrag retour te ontvangen. Vervolgens heb ik niets meer van de klantenservice vernomen. Het pakket dat inmiddels ondanks mijn verzoek tot annuleren was verzonden heb ik geretourneerd waarbij ik de volledige verzendkosten ad EUR 6,95 zelf heb voorgeschoten. Bij dezen verzoek ik de Confettishop op grond van het consumentenrecht alsnog de kosten ad EUR 73,95 incl. verzendkosten ad EUR 6,95 (totaal EUR 80,90) per omgaande te retourneren.

De oplossing

Bij dezen verzoek ik de Confettishop op grond van het consumentenrecht alsnog de kosten van de bestelling ad EUR 73,95 incl. verzendkosten ad EUR 6,95 (totaal EUR 80,90) per omgaande te retourneren.

Met vriendelijke groet,

De heer EZ.

14 reacties

  1. Auteur
    Confetti Shopping Group
    Datum
    Geachte heer/ mevrouw,

    Bedankt voor bovenstaande uitleg, echter zijn er 2 essentiele zaken onjuist.

    1.) u heeft voor zakelijke factuur tenaamstelling gekozen (LET OP!!! Niet voor afleveradres)
    2.) Wanneer u gekozen had voor een zakelijke afleveradres en het factureren niet op naam van de zaak heeft u 60 dagen voor het retourneren

    Factuuradres
    Bedrijf / Organisatie MYPUP EOMAB PHGVSN
    T.a.v. De heer MYPUP EOMAB PHGVSN
    Straat Overschiestraat
    Huisnummer 182
    Postcode 1062XK
    Plaats Amsterdam
    Land Nederland

    Dit zijn de door u ingegeven gegevens?
    U heeft niet gekozen voor een ander afleveradres?

    In het bestelproces wordt u er tot twee maal toe opgewezen dat er voor zakelijke bestellingen afwijkende voorwaarden van toepassing zijn.

    Kort samengevat als u voor een zakelijk afleveradres had gekozen had retournering geen enkel probleem geweest, echter heeft u gekozen om het op de zaak te factureren.

    Maar als wij het goed begrijpen zijn de stappen in het bestelproces u ontgaan?

    Graag vernemen wij van u
  2. Auteur
    Confetti Shopping Group
    Datum
    Geachte heer/ mevrouw,

    Bedankt voor bovenstaande uitleg, echter zijn er 2 essentiele zaken onjuist.

    1.) u heeft voor zakelijke factuur tenaamstelling gekozen (LET OP!!! Niet voor afleveradres)
    2.) Wanneer u gekozen had voor een zakelijke afleveradres en het factureren niet op naam van de zaak heeft u 60 dagen voor het retourneren

    Factuuradres
    Bedrijf / Organisatie MYPUP EOMAB PHGVSN
    T.a.v. De heer MYPUP EOMAB PHGVSN
    Straat Overschiestraat
    Huisnummer 182
    Postcode 1062XK
    Plaats Amsterdam
    Land Nederland

    Dit zijn de door u ingegeven gegevens?
    U heeft niet gekozen voor een ander afleveradres?

    In het bestelproces wordt u er tot twee maal toe opgewezen dat er voor zakelijke bestellingen afwijkende voorwaarden van toepassing zijn.

    Kort samengevat als u voor een zakelijk afleveradres had gekozen had retournering geen enkel probleem geweest, echter heeft u gekozen om het op de zaak te factureren.

    Maar als wij het goed begrijpen zijn de stappen in het bestelproces u ontgaan?

    Graag vernemen wij van u
  3. Auteur
    Confetti Shopping Group
    Datum
    Geachte heer,

    Wij hebben zojuist beperkt telefonisch contact gehad omtrent uw vermelding
    Het systeem heeft bij ons MYPUP als officieel bedrijf geregistreerd, alsmede de daarbij ingegeven factuur gegevens. U heeft via het systeem bij plaatsen van uw bestelling het verzoek ingediend de factuur op te stellen op naam van Mypup.

    Dit verzoek hebben wij dan ook ingewilligd.
    U refereert in bovenstaande aan uw prive bankrekening, zoals u zult begrijpen hebben wij geen inzicht in de bankgegevens en het gebruik daarvan.

    Maar zoals zowel in het schrijven als telefonisch getracht aan te geven begrijpen wij uit bovenstaande dat u per abuis de verkeerde gegevens heeft ingegeven?
  4. Auteur
    Confetti Shopping Group
    Datum
    Geachte heer,

    Wij hebben zojuist beperkt telefonisch contact gehad omtrent uw vermelding
    Het systeem heeft bij ons MYPUP als officieel bedrijf geregistreerd, alsmede de daarbij ingegeven factuur gegevens. U heeft via het systeem bij plaatsen van uw bestelling het verzoek ingediend de factuur op te stellen op naam van Mypup.

    Dit verzoek hebben wij dan ook ingewilligd.
    U refereert in bovenstaande aan uw prive bankrekening, zoals u zult begrijpen hebben wij geen inzicht in de bankgegevens en het gebruik daarvan.

    Maar zoals zowel in het schrijven als telefonisch getracht aan te geven begrijpen wij uit bovenstaande dat u per abuis de verkeerde gegevens heeft ingegeven?
  5. Auteur
    Klacht
    Datum
    Geachte Confettishop,

    Dank voor uw reactie. Bij dezen zou ik u nogmaals willen informeren dat het hier een particuliere en uitdrukkelijk geen zakelijke bestelling betreft. MYPUP is enkel het afleverkanaal (te weten een particulier kluisje op mijn kantoor waarvoor ik een toegangscode ontvang) en betreft uitdrukkelijk geen zakelijke factuur tenaamstelling. De in uw ogen naam van het ‘bedrijf’ is aldus mijn persoonlijke kluisje (dit valt tevens af te leiden uit de tenaamstelling). Aangezien ik de goederen reeds heb geretourneerd (direct retour afzender) en het een consumentenbestelling betreft verzoek ik u nogmaals vriendelijk de kosten van de bestelling ad EUR 73,95 incl. verzendkosten ad EUR 6,95 (totaal EUR 80,90) per omgaande te retourneren. Bij voorbaat dank.
  6. Auteur
    Confetti Shopping Group
    Datum
    Geachte heer Zwijnenburg,

    Om een correcte samenvatting van het geheel te krijgen heeft u per abuis de gegevens op de verkeerde
    wijze ingegeven.
    Tijdens het bestelproces wordt duidelijk tot tweemaal toe onderscheidt gemaakt tussen zakelijke en consumentenbestellingen.

    Op basis van bovenstaande zullen wij het passend oplossen

    Graag bevestiging
  7. Auteur
    Confetti Shopping Group
    Datum
    Geachte heer Zwijnenburg,

    Om een correcte samenvatting van het geheel te krijgen heeft u per abuis de gegevens op de verkeerde
    wijze ingegeven.
    Tijdens het bestelproces wordt duidelijk tot tweemaal toe onderscheidt gemaakt tussen zakelijke en consumentenbestellingen.

    Op basis van bovenstaande zullen wij het passend oplossen

    Graag bevestiging
  8. Auteur
    Klacht
    Datum
    Geachte Confettishop,

    Dank voor uw reactie. Zoals aangegeven betreft het hier uitdrukkelijk een consumentenbestelling (ongeacht hoe dit uiteindelijk in het systeem is verwerkt). Indien de passende oplossing bestaat uit het retourneren van EUR 80,90 (zijnde de bestelkosten ad EUR 73,95 evenals de verzendkosten ad EUR 6,95) kan ik dat bij dezen bevestigen.

    Bij voorbaat dank
  9. Auteur
    Klacht
    Datum
    Geachte Confettishop,

    Graag ontvang ik de bevestiging dat de bestel- en verzendkosten worden vergoed.

    Bij voorbaat dank
  10. Auteur
    Confetti Shopping Group
    Datum
    Geachte heer Zwijnenberg,

    Wij willen dit graag oplossen, echter willen wij een correcte beeldvorming.
    A. u heeft aangegeven dat het een consumentenbestelling betreft
    B. U heeft de zakelijke gegevens ingegeven
    C. Uit coulance zullen wij terugstorting realiseren van het aankoopbedrag.

    Graag vernemen wij een duidelijke ja op bovenstaande dan kunnen wij dit corrigeren

    MEt vriendelijke groet
  11. Auteur
    Klacht
    Datum
    Geachte Confettishop,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Bovenstaand is correct. Graag ontvang ik uw bevestiging dat het aankoopbedrag ad EUR 80,90 wordt teruggestort.

    Met vriendelijke groet
  12. Auteur
    Klacht
    Datum
    Geachte Confettishop,

    Graag ontvang ik uw bevestiging dat het aankoopbedrag ad EUR 80,90 wordt teruggestort. Graag ontvang ik tevens een bevestiging van de datum van storting.

    Alvast bedankt
  13. Auteur
    Klacht
    Datum
    Graag ontvang ik een bevestiging dat het aankoopbedrag ad EUR 80,90 wordt teruggestort. Alvast bedankt
  14. Auteur
    Confetti Shopping Group
    Datum
    Beste,

    Kunt u bevestigen dat het goed is opgelost

    MVG