Klacht Connexxion: Connexxion schrijft instaptarief 2x af en weigert terug te betalen

# 31988
Inderdaad

Op 12-8-2013 heb ik uitgecheckt in bus 50. Op mijn transactie-overzicht staat dat er op HETZELFDE TIJDSTIP weer was ingecheckt, Hoe dat kan is een raadsel, er zit toch altijd tenminste 3 minuten tussen in- en uitchecken? Er is dus € 4 teveel afgeschreven! Via website formulier melding van gemaakt. Krijg ik 2,52 euro terug en wordt 1,48 euro ingehouden, dus is ten onrechte mijn ritprijs nog een keer verrekend. Gebeld naar 'klantenserivce'. Leidt tot niets. Het is belachelijk dat je flink wat tijd kwijt bent om 4 euro terug te krijgen en dan nog met lege handen blijft zitten. Nu snap ik ook waarom OV-bedrijven jaarlijks 30 miljoen euro incasseren van mensen die niet de moeite nemen om door bureaucratische molens te gaan en dan nog bot te vangen.
Connexxion bedankt voor de financiële drempels die jullie opwerpen!

Gaarne mijn totale 4 euro terug Connexxion!

Connexxion
    Geachte heer Kok,U heeft via Klachtenkompas gemeld dat er te veel saldo van uw OV-chipkaart is afgeschreven en dat u niet het volledige bedrag heeft teruggekregen. U verzoekt ons daarom om restitutie van het verschuldigde bedrag. Wij hebben voor u een onderzoek uitgevoerd. Daaruit is gebleken dat er een misverstand is ontstaan over het toe te kennen bedrag. Reizigers die dubbel inchecken kunnen op het formulier een afgeschreven bedrag van € 8,00 invullen en bij de toelichting vermelden dat het om een dubbele incheck gaat. Wij betreuren het dat dit niet goed met u is gecommuniceerd en daarom bieden wij onze welgemeende excuses aan voor de ontstane onduidelijkheden. Wij hebben inmiddels naast het verrekende bedrag van € 2,52 tot tweemaal toe het verschil van € 1,48 aan u over gemaakt. Op basis hiervan zult u begrijpen dat wij niet nog een keer tot restitutie kunnen overgaan.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u naar aanleiding van ons bericht nog vragen heeft, dan kunt u ons van maandag tot en met zaterdag tussen 8:00 uur en 19:00 uur bereiken op telefoonnummer 0900 - 266 63 99 (lokaal tarief). Wij staan u graag te woord. U kunt natuurlijk ook altijd een e-mail sturen naar: klantenservice@connexxion.nl.Met vriendelijke groet,Enrico Spoelman
    Medewerker klantenservice.Kantoor: 0900-2666399
    E- Mail: klantenservice@connexxion.nl www: www.connexxion.nl  Please consider the environment before printing this e-mail
    Inderdaad
    Ik heb de 4 euro in 2 stappen teruggekregen. Ik heb ook geen enkele keer gevraagd om een dubbele (terug)betaling. Dat er nog een keer 1,48 euro extra is uitgekeerd heb ik nog niet teruggezien in mijn transacties.
    Al met al heb ik meer dan een uur aan werk besteed om 4 euro terug te krijgen. De procedure mag u vereenvoudigen want het schrikt velen af deze weg te bewandelen waarmee connexxion ontrecht geld behoudt dat niet van hen is.
    Connexxion
    Geachte heer Kok,U heeft ons op 1 september 2013 via klachtenkompas laten weten dat u ontevreden bent over de manier waarop het ten onrechte afgeschreven bedrag met u is gecompenseerd. U heeft aangegeven dat de procedure u veel moeite heeft gekost en Connexxion deze procedure dient te veranderen.We hebben uw bevindingen doorgegeven aan onze collega's die verantwoordelijk zijn voor het restitutieproces. Zij nemen dit in behandeling en gebruiken de ontvangen aanmerkingen en klachten om onze dienstverlening verder te verbeteren. Voor het ontstane ongemak bieden wij u onze welgemeende excuses aan.Wij danken u vriendelijk voor het doorgeven van uw melding. Uiteraard stellen wij alles in het werk om uw volgende ritten wel weer naar wens te laten verlopen. Mocht u onverhoopt toch opnieuw een vervelende ervaring hebben met het vervoer, dan hopen wij dat u dit opnieuw aan ons door wilt geven.Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nog aanvullende vragen heeft, dan kunt u natuurlijk contact met ons opnemen. U kunt u ons op werkdagen tijdens kantooruren bereiken op telefoonnummer 0900 - 266 63 99 (lokaal tarief) of u kunt ons bereiken via e-mail: klantenservice@connexxion.nl Met vriendelijke groet,Enrico Spoelman
    Medewerker klantenservice.Kantoor: 0900-2666399

Ook een klacht indienen over Connexxion?