Klacht Connexxion: Geen vergoeding bij storingen OV-Chipkaart en bij verlies van OV-Jaarkaart

Klachtnummer
# 6153
Gebruiker
Conny
Datum
6 reacties

Details

Klacht

1. Nu inmiddels bijna een jaar gelden was ik mijn OV-jaarkaart verloren. En had ik extra kosten voor de bus. Die krijg ik niet vergoed. Alleen het NS-deel kreeg ik van de NS vergoed. Ik moest voor Connexxionkilometers delcareren bij Connexxion. Dat was 21 euro. Krijg ik gewoon niet.
2. In maart heb ik in bus 70 van Amersfoort naar Hilversum 20 euro op geladen. En heb een kaartje van 4 euro moeten kopen om naar Paleis soestdijk te gaan. Tetug ging in inchecken. En ga hij een negatief saldo. Er stond geen 20 euro bij. Dus weer een kaartje voor 4 euro gekocht. Bij thuiskomst zag ik wel dat er 20 euro van mijn bankrekening was af geschreven. Ik heb het beprobeerd het terug te krijgen door een restitutie formulier in te vullen. Na 2 maanden gebeld. Zeiden ze dat over 14 dagen er aan komt. Ze liepen achter. Na 14 dagen gebeld. Zen zeiden ze dat het nog 3 weken kon duren. Toen weer gebeld. Ze zeiden dat deze week gestord gaat worden. Toen heb ik een week later weer gebeld, en zieden ze dat ze een fout cijver van mijn bankrekening hadden. En moest ik 6 weken wachten. Nu eind juni weer gebeld. Ze zouden het 4 weken geleden het gelijk in orde maken. Maar deze week eind juni weer gebeld. en zeggen ze dat ik het opnieuw moet in dienen.
Dus, al met al. Ik krijg echt nooit wat terug. Wel een schade van meer dan 50 euro totaal die Connexxion niet vergoed en ik niet voor gereist heb.
Dus,graag hulp om mijn geld van connexxion terug te krijgen.

Gewenste oplossing

Ik wil graag mijn geld terug die ik betaald heb maar niet gebruikt wegens storingen in maart en verlies OV-Jaarkaart vorig jaar augustus.

6 reacties

  1. Auteur
    Connexxion
    Datum
    Geachte heer Hooijmans,Wij hebben uw vergoeding opgezocht in ons systeem. Hieruit blijkt dat er op 21 juni een betaalopdracht is aangemaakt voor €24,00. Deze vergoeding krijgt u voor het saldo dat niet op uw OV-Chipkaart is geladen en het kaartje dat u daardoor heeft moeten aanschaffen. Voor de kosten die u heeft gemaakt door het verliezen van uw OV-jaarkaart kennen wij geen vergoedingen toe, aangezien wij hiervoor niet verantwoordelijk zijn. Omdat het enkele weken kan duren voordat de betaalopdracht verwerkt is en het bedrag op uw bankrekening staat, willen wij voorstellen om deze klacht open te laten staan tot u kunt bevestigen dat u het geld heeft ontvangen.Met vriendelijke groet,Jeroen van Dijk
    Connexxion Klantenservice
  2. Auteur
    Conny
    Datum
    Ik hoop dat ik die 24 euro van de schade in maart nu écht wordt uit betaald. Ze hebben het al 3x beloofd. Toen moest ik het opnieuw in sturen, omdat ze het zoek hebben gemaakt.
    Het antwoord van klacht van gebeurtenis van augustus vorigjaar ga ik niet mee akkoord. NS vergoed alleen kosten van treinreizen van NS. Ze zeggen dat ik reizen met andere vervoerders moet verhalen bij die andere vervoerders. Heb ik gedaan. Maar zij vergoeden niets. Ik wil het vergoed krijgen. Kunt u mij helpen daarmee?
  3. Auteur
    Conny
    Datum
    Kan ik de kopieën van mijn correspondentie van vorig jaar naar u sturen om het op te kunnen lossen? Want via deze site hebben ze geen bewijzen. Dus wil ik het op sturen naar u.
  4. Auteur
    Connexxion
    Datum
    Geachte heer Hooijmans,U kunt de correspondentie opsturen naar:klantenservice.cxxr@connexxion.nl of Connexxion Klantenservice Openbaar Vervoer
    Postbus 357
    8260 AJ KampenWij willen u er echter wel op wijzen dat over het algemeen de kosten van een verloren OV-jaarkaart niet worden vergoedt door ons. Heeft u de toegezegde vergoeding van €24,00 trouwens al ontvangen?Met vriendelijke groet,Jeroen van Dijk
    Connexxion Klantenservice
  5. Auteur
    Conny
    Datum
    Ik heb de 24 euro nog niet ontvangen. Maar de schade van vorig jaar verloren OV-jaarkaart kreeg ik voorheen van NS altijd voleedig vergoed. Nu alleen NS kosten. Moest van NS bij betreffende vervoerders declareren. Heb ik gedaan. Connexxion en RET. Zeggen dat ik bij NS moet zijn. NS zegt nee bij vervoerders. Ik wil die schade van vorig jaar augustus wel vergoed krijgen. € 21,79 excl. postzegels van meer dan 6 euro. Ze steken het gewoon in hun eigen zakken bij niet vergoeden niet gebruikte geld.
  6. Auteur
    Connexxion
    Datum
    Geachte heer Hooijmans,Wij begrijpen dat het vervelend is om als het ware dubbel te betalen. Ervan uitgaande dat u apart betaald heeft voor uw reizen in de periode waarin u geen OV-jaarkaart had. Echter, ontvangen wij geen vergoeding voor de bij ons gemaakte reizen, wanneer u niet heeft ingecheckt. Iets wat u logischerwijs niet heeft kunnen doen zonder uw OV-jaarkaart. Het is dus niet zo dat wij dubbel betaald zijn voor de reizen die u bij ons heeft gemaakt. Mocht een OV-Jaarkaart mede door onze schuld zijn verloren of beschadigd, zijn wij uiteraard bereid om hiervoor onze verantwoordelijkheid te nemen. Wanneer u de OV-Jaarkaart zelf verliest of beschadigd, kunnen wij hier geen verantwoordelijkheid voor nemen. Om u toch enigszins tegemoet te komen, sturen wij u in ieder geval twee geschenkdagkaarten toe. Met een geschenkdagkaart kunt u een dag gratis reizen met alle bussen, trams en treinen van Connexxion, GVU, Hermes en Breng. Helaas kunnen wij verder niets voor u doen. Met vriendelijke groet,Jeroen van Dijk
    Connexxion Klantenservice

Ook een klacht indienen over Connexxion?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen