Klacht Connexxion: jaarabonnement schriftelijk aanvragen (per post)

CD

Het aanvragen van een jaarabonnement (zoals Randstad Noord Zone abonnement) kan bij Connexxion alleen door het invullen en via de post versturen van een van het internet gedownload en geprint formulier. Dit formulier hebben wij op 11 december verzonden met de gewenste ingangsdatum van 29 december. Op het formulier staat een verwerkingstijd van ongeveer 2 weken. Omdat ik op 27 december nog niets gehoord had heb ik telefonisch contact gezocht met de klantenservice. Op afdeling abonnementen was niemand aanwezig maar klantenservice zei dat ze "bij waren" qua verwerking. Op maandag weer gebeld en klantenservice heeft mail naar de afdeling abonnementen gestuurd. Op dinsdag 31-12 weer gebeld en toen gehoord dat de aanvraag per post niet aangekomen was. En we dus maar een nieuwe aanvraag moesten doen. Evt. correctie/aanvraag per mail of fax was niet mogelijk. Dus geen abonnement op de gewenste data.

Ik vind het absurd dat we in deze moderne tijd van OV-chipkaart, internet mogelijkheden en veilige online betalingen een formulier via internet moeten downloaden, printen, invullen met een pen en versturen per post en vervolgens moeten afwachten of het aankomt en of het correct verwerkt wordt (door iemand die het invoert in de computer en zo koppelt aan de betreffende OV-chipkaart). En dit geldt alleen voor jaarabonnementen want maandabonnementen kunnen wel rechtstreeks op de kaart.

De aanvraag is gedaan op 11 december zodat er per 29 december een abonnement zou zijn dus ruim op tijd.Het opnieuw aanvragen van een abonnement heeft geen zin omdat als we dat doen en de verwerking duurt 2 weken het abonnement 285 euro duurder wordt (aanvrager was op de gewenste start datum 18 jaar en binnenkort 19 jaar)

Connexxion is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

CD
    geen reactie via klachtenkompas en ook geen reactie via eigen klachtenafhandeling afdeling connexxion. Daarvan ontvang je alleen maar een ontvangstbevestiging en automatisch antwoord dat er binnen 15 dagen op gereageerd word :(