Klacht Connexxion: Klacht 994535 dubbele kosten door niet goed geactiveerd maandabbonement minderjarige

Simone

Mijn 13 jarige zoon reist dagelijks naar school van Oosthuizen naar Amsterdam en vv. Zijn maandabonnement wordt online besteld en betaald en moet dan geladen worden op zijn OV chipkaart. Zijn OV Chipkaart heeft ook de functie automatisch opladen. In April van dit jaar heeft hij zijn nieuwe abonnement geactiveerd in de bus. Wij ontdekten een aantal weken later dat het abbonement nooit geactiveerd was en onze zoon al die tijd op saldo gereist had. Omdat de OV Chip van onze zoon automatisch oplaad als het saldo op is betekent dit dat wij voor al zijn reizen naar school en terug dubbel hebben betaald. Ik heb dit incident al een aantal keer voorgelegd aan Connexxion maar zei weigeren restitutie. Mijns inzien is dit diefstal. Zij kunnen duidelijk zien dat er op de OV Chip van mijn zoon een niet geactiveerd echter wel betaald maandabbonement staat en dat hij voor dezelfde route in deze maand op saldo heeft gereisd. Wellicht dat er nu wel fatsoenlijk naar deze klacht gekeken kan worden.

Ik zou graag zien dat er eerlijk naar deze klacht gekeken wordt. Het apparaat in de bus om het abbonement op te laden heeft niet naar behoren gewerkt. Daarnaast gaat het hier om een miderjarige gebruiker en Connexxion kan duidelijk zien dat er voor de gemaakte reizen dubbel betaald is.

Connexxion
    Geachte mevrouw Davies,

Enige tijd geleden heeft u een melding met betrekking tot onze dienstverlening bij het Klachtenkompas ingediend. Helaas kunnen wij uw klacht niet via deze website in behandeling nemen. Reden hiervoor is dat wij de informatie, die wij nodig hebben om uw klacht volledig te kunnen behandelen, via ons klachtensysteem verzamelen. Wij verzoeken u dan ook om uw klacht opnieuw in te dienen bij Connexxion. Dit kan via het online klachtenformulier wat u kunt vinden op https://connexxion.nl/klachten/121. Ook kunt u uw klacht telefonisch indienen door te bellen naar 0900 – 266 63 99.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u naar aanleiding van onze e-mail nog vragen heeft, dan kunt u ons van maandag tot en met zaterdag van 08:00- 19:00 uur bereiken op telefoonnummer 0900 – 266 63 99. Wij staan u graag te woord.

Connexxion OV Klantenservice

T +31 (0)900 266 63 99

W www.connexxion.nl www.connexxion.com

________________________________________

Please consider the environment before printing this email.

Ook een klacht indienen over Connexxion?