Klacht Connexxion: Registratie ritten faalt, al meer dan anderhalf jaar, of nog veel langer

AlexB

Regelmatig komt het voor dat bij het inchecken bij Connexxion de verkeerde halte geregistreerd wordt, met name de halte vóór de betreffende halte. Dit heeft tot gevolg dat er verkeerde prijzen in rekening gebracht worden. Dit wordt weer opgelost, via een omslachtige procedure waarbij je een webformulier op connexxion.nl moet invullen, met allerlei gegevens die er weinig tot niets toe doen, om vervolgens weer naar een oplaadpunt te moeten gaan.

Uit een mail van connexxion, 14 maart 2013:"Zoals wij in de brief van 12 maart al schreven, is het bij ons bekend dat er in de omgeving Schiphol problemen zijn met de OV-chipkaart. Er is inderdaad sprake van een verkeerde halteregistratie. Wij zijn druk bezig om dit op te lossen, helaas gaat dat niet van de ene op de andere dag, hoe graag wij dat ook zouden willen. "

In die brief van 12 maart werd het pijnlijk duidelijk dat de klacht NIET goed gelezen was, een andere veelgehoorde klacht. Ik zou problemen hebben met uitchecken.

Het probleem is duidelijk: de omslag van halte X naar halte Y vindt veel te laat plaats. Als de bus om wat voor 'n reden dan ook 5 meter eerder stopt. beweert de automaat, en dus connexxion, dat je kilometers terug bent ingecheckt.

De oplossing is dus net zo eenvoudig als het probleem: laat die omslag halverwege de twee haltes gebeuren. Dat is voor connexxion ook beter, want 'te vroeg uitchecken' (leg het probleem altijd bij de klant en nooit bij connexxion!) is dan ook gelijk verholpen.

Connexxion is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

AlexB
    Totaal geen enkele reactie. Het is blijkbaar niet belangrijk voor Connexxion.

AlexB

Ook een klacht indienen over Connexxion?