Opgelost door Conrad.nl: Garantie op tweedehands artikel

Matthias

Via Marktplaats heb ik recent een Raspberry Pi overgekocht. De vorige eigenaar heeft deze op 30-10-2013 gekocht bij Conrad. Nu is deze defect bij de stroom aansluiting en wil ik hem dus terugsturen voor garantie. Het systeem op de website van Conrad werkt alleen beperkend, doordat ze de artikelen alleen terug kunnen sturen naar het adres van factuur. Dit wil ik natuurlijk niet en stuurde op 29 december 2013 een email naar de klantenservice. Nadat ik zelf gebeld had, kreeg ik op 6 januari een korte email met de reactie: "Dat is niet mogelijk. Retouren worden verwerkt aan de hand van de factuur.". Na enkele mailwisselingen bleven de klantenservice medewerkers halsstarrig vasthouden aan "Wij verlenen garantie op vertoon van de factuur..." en "...retourzendingen verwerkt op factuur gegevens".

Zonder enig begrip vanuit Conrad, moet ik het dus zelf maar oplossen. Ze denken niet mee, laat staan het bieden van een stukje service. Daarbij lijkt het me toch dat ze garantie moeten verlenen?

Ik zou graag het defecte product opsturen, waarna ze het gerepareerde of nieuwe product aan mij retourneren.

Conrad.nl
    Geachte heer De Baat... Onze excuses dat er tijdens het e-mailcontact niet gereageerd is, zoals zou moeten. Standaard verlenen wij 2 jaar garantie op de meeste producten. Deze wettelijke garantie zit op het product en gaat dus mee naar de koper als het product verkocht wordt. Graag ontvangen we van u de factuurgegevens en uw gegevens via webcare@conrad.nl zodat we dit correct af kunnen handelen. De aankoopgegevens (factuur van originele koper) is nodig zodat we de aankoopdatum e.d. kunnen verifiëren. Bij voorbaat dank voor het sturen van deze informatie.Met vriendelijke groet,
    Martijn
    Conrad webcare
    Matthias
    Keurig reactie en nu in afwachting op reparatie afhandeling

Matthias

Ook een klacht indienen over Conrad.nl?