Opgelost door Conrad.nl: Garantie op tweedehands artikel

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 49043
Gebruiker
Matthias
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Via Marktplaats heb ik recent een Raspberry Pi overgekocht. De vorige eigenaar heeft deze op 30-10-2013 gekocht bij Conrad. Nu is deze defect bij de stroom aansluiting en wil ik hem dus terugsturen voor garantie. Het systeem op de website van Conrad werkt alleen beperkend, doordat ze de artikelen alleen terug kunnen sturen naar het adres van factuur. Dit wil ik natuurlijk niet en stuurde op 29 december 2013 een email naar de klantenservice. Nadat ik zelf gebeld had, kreeg ik op 6 januari een korte email met de reactie: "Dat is niet mogelijk. Retouren worden verwerkt aan de hand van de factuur.". Na enkele mailwisselingen bleven de klantenservice medewerkers halsstarrig vasthouden aan "Wij verlenen garantie op vertoon van de factuur..." en "...retourzendingen verwerkt op factuur gegevens".

Zonder enig begrip vanuit Conrad, moet ik het dus zelf maar oplossen. Ze denken niet mee, laat staan het bieden van een stukje service. Daarbij lijkt het me toch dat ze garantie moeten verlenen?

De oplossing

Ik zou graag het defecte product opsturen, waarna ze het gerepareerde of nieuwe product aan mij retourneren.

2 reacties

  1. Auteur
    Conrad.nl
    Datum
    Geachte heer De Baat... Onze excuses dat er tijdens het e-mailcontact niet gereageerd is, zoals zou moeten. Standaard verlenen wij 2 jaar garantie op de meeste producten. Deze wettelijke garantie zit op het product en gaat dus mee naar de koper als het product verkocht wordt. Graag ontvangen we van u de factuurgegevens en uw gegevens via webcare@conrad.nl zodat we dit correct af kunnen handelen. De aankoopgegevens (factuur van originele koper) is nodig zodat we de aankoopdatum e.d. kunnen verifiëren. Bij voorbaat dank voor het sturen van deze informatie.Met vriendelijke groet,
    Martijn
    Conrad webcare
  2. Auteur
    Matthias
    Datum
    Keurig reactie en nu in afwachting op reparatie afhandeling

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Matthias
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Conrad.nl?