Klacht Conrad.nl: Ondeugdelijk product, voldoet NIET aan gebruiksverwachting

K Govers

Januari 2012 oplaadbare zaklantaarn gekocht en geïnstalleerd. Hij hangt als noodverlichting in de meterkast in de bijgeleverde wandhouder. Ik heb hem 2x gebruikt tw. oudejaarsavond 2012 en 2013. Dit weekend hoorde wij iets bij onze buren die met vakantie waren en wilde met de zaklamp gaan kijken, helaas zowel de schijnwerper als de ledverlichting deden het niet. Zowel het rode als groene lampje waren aan toen hij in de houder zat. Ik heb hem uit de houder gehaald en het oplaadsnoer rechtstreeks aangesloten. Helaas zonder resultaat. ik heb via een email een klacht ingedien, maar in uw reactie maakt u zich er wel heel erg makkelijk vanaf. tw: De garantietermijn is reeds enige tijd verstreken, hierdoor heeft u geen garantie meer. Uiteraard mag u het product aan ons retourzenden, houdt u er dan wel rekening mee, dat er kosten in rekening worden gebracht voor een eventuele reparatie. Hoeveel dit zou gaan kosten is pas bekend op het moment dat men uw retourzending in behandeling neemt.

Coulanceregeling of indien technisch mogelijk nieuwe batterij. Vervangen kan ik zelf.

Conrad.nl
    Geachte klant... Het is altijd vervelend als een product na de garantietermijn kapot gaat. Om u tegemoet te komen, bieden we u graag een nieuw exemplaar van dit product aan met 33% korting, oftewel voor €39,99.We horen graag of u hier gebruik van wilt maken, dan zorgen we dat deze voor u wordt ingeboekt en spoedig wordt geleverd.Met vriendelijke groet,
    Martijn
    Conrad webcare
    K Govers
    Uw kortingsvoorstel komt niet overeen met wat trosradar en www.consuwijzernl hierover meldt: Is de garantieperiode voorbij? Is uw product kapot en is de fabrieksgarantie of bijgekochte garantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
    Conrad.nl
    Geachte klant... Volgens de Nederlandse wet heeft u recht op een deugdelijk product. Oftewel zoals Consuwijzer het zegt: "U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat u van een product kunt verwachten hangt af van de volgende dingen:
    • wat de verkoper heeft gezegd
    • wat er in reclame is gezegd
    • het merk
    • de prijs
    • of het product nieuw of tweedehands is"Indien een product ondeugdelijk is, heeft u inderdaad recht op gratis reparatie of een nieuw product. Echter dat is hier nog niet vastgesteld. Wij kunnen dit pas beoordelen als u het product naar ons terugstuurt voor reparatie. Zie ook http://www.conrad.nl/retourOnze technische afdeling in Zuid-Duitsland bepaalt dan (vaak samen met de fabrikant) of het om een ondeugdelijk product of een andere issue gaat. Indien het eerste het geval is, ruilen wij het product om of repareren het kosteloos. Indien dat laatste het geval is, zult u op de hoogte gesteld worden van de eventuele reparatiekosten waarna u kunt beslissen om hier op in te gaan of niet. Houdt u er aub rekening mee dat de halogeenlamp en de accu van garantie zijn uitgesloten omdat dit verbruiksonderdelen zijn die aan slijtage onderhevig zijn (zie ook de handleiding van dit product).Echter om u tegemoet te komen en het proces te vereenvoudigen, hebben we u het eerdere kortingsvoorstel gedaan.We horen dus graag welke oplossing we voor u in gang kunnen zetten. Mochten er vragen zijn over het retour zenden dan horen we dat ook graag.Met vriendelijke groet,
    Martijn
    Conrad webcare
    K Govers
    In overleg met de CBond accepteer ik uw aanbod NIET. Het uitsluiten van accu-garantie is de belangrijkste reden. De accu is beschermd tegen overlading en toch heeft hij het begeven. Dat is PRODUCT ONDEUGDELIJKHEID ten top. Ook vind ik het vreemd dat u pas met een coulance aanbod komt als ik de klacht via klachtenkompas plaats, terwijl u de klacht afwijst in n rechtstreekse email. Ik verzoek u al mn gegevens uit uw systeem te verwijderen, ik wens geen artikelen meer bij Conrad te bestellen.

K Govers

Ook een klacht indienen over Conrad.nl?