Klacht Consubase: Ongewenste post Staatsloterij door Consubase, conform AVG?

# 411966
Henk

Consubase verstrekt mijn persoons- en adresgegevens zodat de Staatsloterij mij reclame kan toesturen. Ik heb nooit iets met loterijen te maken gehad.

Op de achterzijde van de ontvangen envelop met gok-reclame staat het volgende: "Uw adres is eenmalig voor deze campagne aan ons ter beschikking gesteld via Consubase, conform de privacywetgeving (AVG). Indien u meer informatie wenst of u geen reclamepost meer wilt ontvangen, dan kunt u dit aangeven via www.consubase.nl/staatsloterij". Dit is de wereld op zijn kop.

Aangaande de AVG, staat op de website van Consubase: "Een strenge voorwaarde is dat een organisatie altijd moet kunnen aantonen dat zijn belang zwaarder weegt dan de “inbreuk op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van de betrokkene”."

Dat het belang van een gokbedrijf zwaarder weegt dan dat van de ontvanger van de post is belachelijk.

Ik zou willen dat Consubase de balanstest strenger en kritischer aanpakt en niet meer zijn database van gegevens van burgers prostitueert aan dergelijke organisatie. Ik ga mij sowieso uitschrijven van Consubase (waar ik mij nooit voor heb aangemeld?) en ik hoop dat meer mensen van zich laten horen.

Wij vinden dat Consubase hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Consubase?