Klacht Consumenten Voordeel Nederland: Weigeren gegevens uit hun systeem te halen

L.J. van den Hoven

Al heel vaak door dit bedrijf gebeld. Nummer geblokkeerd, nu wordt ik dagelijks tussen de 5 en 10 keer gebeld door een privénummer. Omdat ik hier helemaal gek van wordt (ik nam nooit op) heb ik afgelopen week opgenomen, het was toen dus Consumentenvoordeel, en heb ik meteen gezegd dat ik geen interesse heb, en dat ik wil dat ze mijn gegevens uit het systeem halen. De jongeman aan de telefoon zij dat hij dat niet kan, en toen ik vroeg of hij me dan wilde doorverbinden aan de persoon die dat wel kan kon hij dat ook niet doen. Ik heb hem toen gewezen op het recht van verzet, en dat ze - zeker met de nieuwe privacy-wetgeving - verplicht zijn om mij uit het systeem te halen wanneer ik dat wil, en hem nogmaals gevraagd mij door te verbinden met een persoon die dat wel kon doen. Hij zei dat hij het zou proberen en hing toen op. Gewoonweg schaamteloos. Bij Autoriteit Persoonsgegevens staat dat je eerst een klacht moet indienen bij het bedrijf zelf, maar daar mist alle informatie aan contactgegevens (uiteraard). Dus nu eerst zo, en dan is AP de volgende stap.

Ik wil een bevestiging dat ik mijn gegevens uit hun systeem gehaald worden, waarna ik NOOIT meer door hen - of door enige partner/zusterbedrijf van hen- gebeld of anderszins benaderd wordt.

Ook een klacht indienen over Consumenten Voordeel Nederland?