Klacht Consumentenbond: Aangesmeerd lidmaatschap door consumentenbond - arrogante en naive klantenservice

LTU

Zeer slechte klantervaring bij Consumentenbond.
Afgelopen zomer aanvraag gedaan voor lease auto, daarbij vraagt men verplicht een CB lidmaatschap.

Vervolgens aanvraag geannuleerd, en ipv Consumentenbond dan PRO-ACTIEF zegt "He wat jammer, aanvraag geannuleerd - nou, dan is dit abonnement bij ons ook niet meer nodig!"

Integendeel, ze smeren je lidmaatschap aan - die ze vervolgens lekker laten doorlopen, en je maandelijks een bedrag voor moet aftikken.

Reactie CB "Ja, we kunnen niet zien dat u dan uw aanvraag annuleert" ... Ok, dus jullie maken het mijn probleem dat jullie CRM systeem niet up-to-date is? Ja, klasse jongens.

Vervolgens zegt CB "Maar u heeft in deze tijd wel van onze services gebruik kunnen maken, door al onze vergelijkingen en collecties in te zien" ... Waarbij ik reageer: "Maar ik heb nooit een account aangemaakt? ... Sterker nog, als ik probeer in te loggen met het geassocieerde mailadres, krijg ik een foutmelding dat ik niet bekend ben" ... Oftewel (!) ik heb aantoonbaar bewijs dat ik al die maanden GEEN gebruik heb gemaakt van jullie "services", en daar laten jullie me vrolijk voor betalen. En om dit lidmaatschap op te zeggen, moet ik jullie bellen - anders heb ik geen mogelijkheid.

Vervolgens krijg ik wat ondoordachte opmerkingen vanuit CS medewerker, die het als een volstrekt logisch proces ziet.

We doen even het volgende gedachte-experiment:

Ik ga een fietswinkel binnen, daarbij zeg ik: "Ik wil deze fiets graag kopen" - dat kan, zegt de verkoper, maar moet ik wel een lid worden. Ik ga akkoord.

Vervolgens ga ik toch niet over tot aankoop van deze fiets - en ben ik gek om te verwachten dat de verplichte lidmaatschap hiermee ook geannuleerd is.

"Oh, u heeft uw fiets niet? Ja dat weet ik niet, ik praat niet met men fietsenleverancier - lees de voorwaarden maar" zegt diezelfde fietsenverkoper "En bovendien, kon u wel gebruik maken van onze services om je band te laten plakken, of onze andere fietsen in te zien - daar ben je ook lid voor!

"Ok.... heb ik niet nodig, maar als ik dan blijkbaar toch betaal - laat die andere fietsen dan maar zien..." En krijg je als antwoord "Jaaaa, maar dan moet je account aanmaken. U bent enkel lid bij ons".

Yep, compleet logisch proces... Daarom beantwoord jij elke dag een telefoon, en houd ik me met andere dingen bezig in het dagelijkse leven.

Consumentenbond, de groeten!

Compensatie gemaakte kosten
Herzien van annuleringsbeleid
Update van terms en conditions
Update van CRM systeem

Consumentenbond
    Beste heer Martens,

Zojuist heb ik u gebeld, spijtig genoeg geen gehoor.
    Graag had ik met u gesproken over uw gewenste oplossing.
    Ik heb u een mail gestuurd.

Hartelijke groet,

Gwen

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?