Klacht Consumentenbond: C.bond ziet abonnees als licht geestelijk gehandicapt, zij stuurt reclame die ook in blad staat

B. van Katwijk

Consumentenbond ziet abonnees als licht geestelijk gehandicapt. Wat zou anders de reden kunnen zijn dat zij reclame voor eigen uitgaven, die notabene ook in het blad staat, per separate post nog eens nastuurt?

In de Consumentengids van april 2013 is weer ruim voldoende aandacht gegeven aan diverse uitgaven van de Consumentenbond; prima, zolang deze reclame voor eigen producten niet het hele blad overheerst, geen probleem.
Er blijkt nu echter steeds weer opnieuw dat de Consumentenbond behalve het blad met de eigen reclame ook aparte poststukken met reclame aan haar leden stuurt. Nu is de Consumentenbond geen milieuorganisatie, maar enige terughoudendheid in het bedrukken en versturen van papier zou men toch wel mogen verwachten? Of is het de twijfel aan de geestelijke gesteldheid van de abonnees die de Consumentenbond hiertoe brengt?

Deze maand (tot nu):
*”Minigids Besparen”, apart verstuurd terwijl er (o.a.?) op bladzijde 25 van de gids van april ruim aandacht aan is besteed en
*”Bewegen & fit blijven”, apart verstuurd, met acceptgiro, al uw gegevens handig vooraf voor u ingevuld!! Dit was (o.a.?) via de rubriek “Boekenplank” op blz. 19 van de Consumentengids al duidelijk aangegeven. Hier staat echt heel duidelijk hoe we die uitgaven kunnen bestellen.
Bent u soms bang dat de gemiddelde abonnee de gids niet goed leest? Anders is het toch niet te verklaren dat u deze uitgaven apart nog eens onder de aandacht brengt?!
Blijf ons dus de Consumentengids sturen, MAAR STUUR NOOIT MEER SEPARAAT RECLAMEPOST!!!

STUUR NOOIT MEER SEPARAAT RECLAMEPOST!!!

Consumentenbond
    Geachte heer van Katwijk,Naar aanleiding van uw bericht kan ik u mededelen dat wij u hebben afgemeld voor de toezending van reclamepost. Het blijkt dat u hiervoor apart stond aangemeld. Daardoor zag u de reclame in de Consumentengids én kreeg u deze ook apart thuisgestuurd. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend voor u is en daarvoor bied ik onze excuses aan.Wij hebben u voor de reclame-uitingen afgemeld. Helaas kan het enkele dagen duren voordat dit in al onze systemen is verwerkt. Hierdoor is het mogelijk dat u de komende tijd nog post van ons ontvangt. Graag willen wij u tegemoetkomen in dit ongemak door u een gratis boek naar keuze toe te sturen. Als u hiervan gebruik wilt maken kunt u hier een keuze maken: http://www.consumentenbond.nl/webshop/ en uw keuze in het antwoord aan ons doorgeven. Uiteraard kunt u het ook telefonisch aan onze Klantenservice doorgeven op (070) 445 45 45.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geholpen. Met vriendelijke groet,M.Chotkan
    Consumentenbond

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?