Klacht Consumentenbond: Colportage n.a.v. aanvraag minigids

Rob

De consumentenbond bestrijdt zelf het ongepaste gedrag van bedrijven. Zelf vroeg ik een minigids aan via een sms zoals aangegeven in hun mail. Toch was dat niet genoeg en werd ik gebeld. Op zich al onnodig want ze hebben mijn gegevens. Na die nogmaals te hebben doorgegeven kwam de aap uit de mouw. of ik de digitale gids kende van de CB. Ja die kende ik. of ik van een niet te weigeren aanbod gebruik wilde maken. Nee zei ik. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik de kort afgebonden vraag: "Waarom niet?" te horen. Een slechte manier van werken.

Niet meer gebeld worden als je via mail of sms aangeeft dat je de mini gids wilt ontvangen. Dat moet genoeg zijn.

Consumentenbond
    Geachte heer De Groot,
    In uw bericht vraagt u zich af waarom onze minigidsen alleen telefonisch zijn te bestellen. Wij lichten dat graag toe. De Consumentenbond gebruikt de Minigidsen om in persoonlijk contact te komen met zowel leden als niet-leden. In een telefoongesprek kunnen we de bellers ook meteen meer vertellen over het werk dat wij doen. Hiermee hopen wij dat mensen ons daarin willen ondersteunen door lid te worden. Mensen die al lid zijn, wijzen wij op de voordelen van een aanvullend abonnement op één van de andere gidsen van de Consumentenbond. Verder krijgen wij met deze telefoontjes ook een goed beeld van wat er leeft bij consumenten en of bellers nog met bepaalde kwesties zitten waar wij bij kunnen helpen. Met bestellingen via internet zouden wij deze mogelijkheden allemaal missen.Uw ontevredenheid omtrent de procedure bij het bestellen van een minigids is ter informatie doorgestuurd naar de afdeling Marketing. Uw melding wordt meegenomen in een verdere evaluatie ter verbetering van deze procedure. We zullen spoedig een oplossing vinden hiervoor. U wordt hartelijk bedankt voor uw feedback.Maar we hopen, gezien bovenstaande uitleg, dat u begrip op kunt brengen voor de gekozen werkwijze. Als u nog vragen hebt, dan vernemen we dat graag.
    Met vriendelijke groet,Muhlise
    Afdeling Service en Advies
    Rob
    Als CB meer wil weten van de leden moeten ze een enquete houden en niet en passant via een aanvraag van een info boekje.

Rob

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?