Klacht Consumentenbond: Consumentenbond blokkeert toegang tot testresultaten

LS
Voor de derde of vierde keer kan ik niet bij de testen van de consumentenbond komen, welke op internet te vinden zouden moeten zijn.
De standaardzin luidt dan: Onjuist toegangsniveau.U bent ingelogd maar hebt niet de juiste toegang tot de testresultaten. Ondanks bellen (wat eenmalig tot de juiste toegang leidde) kan ik weer niet bij de testresultaten terecht.
Volgens mij heb ik met mijn abonnement wel degelijk het juiste toegangsniveau.

Definitieve toegang tot de (digitale) testresultaten van de consumentenbond.

Consumentenbond
    Geachte heer Ellenkamp,

Hartelijk bedankt voor uw melding op het klachtenkompas.

Allereerst wil ik u onze welgemeende excuses aanbieden voor dit ongemak. Het klopt dat wij na de vernieuwing van onze website met verschillende problemen kampen, één van deze problemen blijkt het toegangsniveau te zijn voor een aantal van onze leden. Graag licht ik dat probleem wat verder toe.

Wij werken met een programma dat het toegangsniveau automatisch omzet naar aanleiding van de lidmaatschapsstatus. Bent u lid met een abonnement Consumentenbond Basis of Consumentenbond Extra? Dan hoort u toegang te krijgen tot alle diensten. Is er een inlogaccount zonder een Consumentenbond Basis of Consumentenbond Extra? Dan hoort de betreffende persoon geen toegang te krijgen tot de ledendiensten. Meer dan duidelijk is dat dit programma het niet voor iedereen correct leest, waardoor een aantal leden zoals u onterecht als niet-lid gezien worden. Wij dachten in eerste instantie dat het handmatig omzetten van toegangsniveau de oplossing was, omdat het na deze actie weer werkte. Helaas bleek de handmatige omzetting uiteindelijk toch teniet gedaan te worden, waardoor het probleem aanhield.

Om dit probleem op te lossen moet het programma volledig worden ontleed om uit te vinden waar dit probleem vandaan komt. Pas daarna is deze op te lossen. Hier zijn onze websitebeheerders druk mee bezig, maar nog niet klaar mee. We hebben er daarom voor gekozen om het programma nu uit te zetten. Zodoende moet uw toegangsniveau blijven staan op de status Toegang, zoals ik hem nu wederom handmatig heb ingesteld. U kunt er dan ook vanuit gaan dat u weer toegang heeft tot alle diensten waar u uiteraard recht op heeft. Zoals u nu vast vermoed is dit uiteraard niet onze definitieve oplossing. Onze definitieve oplossing is dat het programma weer actief is, maar de status alleen omzet wanneer dat ook de bedoeling is. De verwachting is daarom dat u daar zelf niets van zal merken.

Ik vertrouw erop dat ik hiermee duidelijkheid heb kunnen scheppen en dat u niet meer tegen 'muren' aan zal lopen op onze website. Mocht u toch anders merken, dan vernemen wij dat wederom graag van u. Bij voorbaat bied ik u daarvoor mijn excuses aan.

Groeten,

Karan