Klacht Consumentenbond: Consumentenbond controleert niet de identiteit van klagers

Falserik

iedereen kan een valse klacht over een bedrijf indien, want de identiteit van een klager wordt niet gecontroleerd.

kopie legitimatie bedrijf vragen aan klagers

Consumentenbond
    Geachte heer Van Leenen,

Hartelijk dank voor uw melding op Klachtenkompas.nl.

Wat vervelend om te lezen dat er een valse klacht over uw bedrijf is ingediend bij Klachtenkompas.nl.

U geeft aan dat wij bij elke klacht om een legitimatiebewijs zouden moeten vragen. Dit is voor ons helaas niet mogelijk om dit te doen.

Ons platform is laagdrempelig en dat willen we graag zo houden.

Per maand ontvangt het Klachtenkompas zo’n 5000 klachten. Het kan zijn dat er klachten geplaatst worden, welke niet aan de voorwaarden van het Klachtenkompas voldoen. Wanneer een bedrijf aangeeft dat de klacht niet klopt, gaan we dit na. Als na onderzoek blijkt dat de klacht vals is, verwijderen wij de klacht direct.'

Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd en wens u een fijne dag!

Sabine
    klachtencoördinator
    Falserik
    Dat is wel een erg gemakkelijk antwoord. Er staan nu drie valse klachten over mijn bedrijf. Hierdoor leidt ik schade omdat deze klachten ook op internet zichtbaar zijn en mijn reputatie beschadigen. Ik heb u daarover ook een mail gestuurd maar daarop nog geen antwoord gekregen.
    Consumentenbond
    Geachte heer Van Leenen,

Vervelend om te horen dat u op dit moment schade leidt door de geplaatste klachten over uw bedrijf op Klachtenkompas.nl.

Zoals ik heb aangegeven in mijn eerste reactie, kan een bedrijf altijd bij ons aangeven dat een klacht niet klopt. Als na onderzoek blijkt dat de klacht vals is, wordt de klacht direct verwijderd.

U geeft aan dat u ons al een e-mail heeft gestuurd. Op basis van uw gegevens zoals deze op dit moment bij ons bekend zijn, heb ik helaas geen mail van u kunnen terugvinden. Kunt u mij laten weten naar welk e-mailadres u uw e-mail heeft gestuurd? Dan kan ik het nogmaals voor u nagaan.

Ik zou u willen vragen om uw e-mail te sturen naar bedrijven@klachtenkompas.nl. Wij zullen dan onderzoeken of de geplaatste klachten inderdaad vals zijn.

Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.

Ik wens u een fijne avond!

Sabine
    klachtencoördinator