Opgelost door Consumentenbond: Consumentenbond en (vreemde) marketingmethode

content Opgelost
H.G. van Rheenen

Consumentenbond nu óók met eerder onloutere marketingmethodes?

Wanneer je de energierekening niet snapt staat er een prima uitleg klaar bij de Consumentenbond staat er op het forumplatform van de CB:

Onderaan wordt dan doorverwezen naar een PDF-bestand m.b.t. een consumentenbevraging en dàn komt de aap uit de mouw: Je moet eerst lid worden ...... terwijl het beleid toch is, dat 'we' er voor iedereen zijn....!

De link tenminste kostenvrij maken of verwijderen en niet als reclamebord door de achterdeur misbruiken om leden te werven.

Consumentenbond
    Geachte heer Van Rheenen,

Hartelijk bedankt voor uw melding op ons Klachtenkompas. U geeft aan op onze website een artikel te vinden dat voor iedereen beschikbaar is, maar waarin we toch linken naar een betaald stuk. Graag geef ik u daarop onze reactie.

Ik wil u allereerst graag mijn welgemeende excuses voor het ongemak aanbieden. Dit stuk is niet bedoeld als methode om leden te werven. Echter hebben we het hier over een stuk op de website waarbij deze informatie in de tijd van plaatsen inderdaad vrijgegeven is voor iedereen.

Op het moment dat we informatie bestemd voor leden vrijgeven voor iedereen, blijft dit vaak slechts een bepaalde tijd vrij voor iedereen. Na deze bepaalde tijd wordt de informatie weer afgeschermd voor niet-leden. Op dat moment moeten wij de link dan ook uit het artikel halen. Dat laatste hebben wij in dit geval verzuimd. Het is zeer spijtig dat we bij u hierdoor de indruk hebben gewekt op een slinkse manier een lidmaatschap te willen verkopen.

We hebben daarom de link inmiddels verwijderd, maar hebben we ook het stuk op de website geüpdatet! Wij willen u daarom nogmaals heel hartelijk bedanken voor uw melding. Ik ben nog achter de informatie gegaan om u hiervan alsnog te voorzien, maar deze is inmiddels dusdanig verouderd dat deze totaal niet meer relevant is.

Ik vertrouw erop dat het probleem hiermee is verholpen, maar laat het gerust weten als u nog vragen en/of opmerkingen heeft.

Met vriendelijke groeten,

Cai
    Klachtenbehandelaar
    H.G. van Rheenen
    Bedankt voor uw reactie. Goed om te lezen dat het eerder een incident is en de Consumentenbond niet het 'slachtoffer' van een uithuizige marketeer met achterbakse methoden is geworden.

OPRECHT kan dus in het vaandel blijven staan en daar wordt ik weer helemaal rustig van als constructief criticaster.

H.G. van Rheenen
Het was dus, blijkt nu, géén trucje van een boerenslimme marketeer die het streng bewaakte imago van de Bond had kùnnen beschadigen. De Consumentenbond zegt 'dat dit niet meer gaat voorkomen'!

Ook een klacht indienen over Consumentenbond?